Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двама загинаха, дете е в болница след катастрофа със селскостопански самолет

3 коментара

Двама души загинаха, а дете на 11 години е ранено без опасност за живота при катастрофа във вторник на самолет на селскостопанска авиация в землището на с.Козловец, община Свищов, съобщи директорът на РДВР – Велико Търново полк. Милен Манолов.

Катастрофата е станала около 16.00 часа. По време на полет за пръскане на селскостопански площи с препарати по договор със земеделски кооперации от района, самолетът, собственост на фирма “Каполи ер” от град Бяла, Русенско, паднал на земята.

Загинали са пилотът на самолета – Евгени Панайотов на 42 години и членът на екипажа Атанас Ганев – на 23 години. С множество счупвания в болницата в Свищов е настанен 11-годишният Георги Данчев, който също е бил в кабината на самолета и по чудо е оцелял.

Причините за катастрофата се разследват.

Справка в електронната система на Държавен вестник показа, че собственик на авиокомпанията е 42 – годишният Панайот Панайотов.

Това не е първото падане на самолет на селскостопанската авиокомпания, която разполага общо с два аероплана.  През юни 2001 година в района на едно от русенските села – Брестница, самолет Ан–2 на авиокомпанията се разби, защото в момент на заход на самолета над терен, който е трябвало да се пръска, двигателят отказва. Пилотите успяват да приземят аварийно самолета в близката гориста местност и остават невредими.

Тогава от транспортно министерство съобщиха, че ако установят нередности има шанс да отнемат сертификата за авиационен оператор на компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Хемус Еър
    #4

    Къде е инспекцията, която дава лицензи?

  2. Плах аятолах
    #2

    е най-вероятната причина. Тези Ан-2 са на по 30 и повече години, искат поддръжка, а то с икономии не става! И с липса на контрал също не става... а какво е правело дете в кабината, също е въпрос на безопасност. Не знам правилниците на селскостопанската авиация но силно се съмнявам, че това е разрешено... Само че лошото е че от това безхаберие загиват хора!

  3. Пак аятолахът
    #1

    ГД ГВА е отговорна за лицензите. Но не ги контролира, а частниците пък като имат предпоставка за произшествие, не я съобщават. Така Ан-12 на българска компания беше летял от Швеция за София с един отказал двигател и се надявали хората никой да не разбере... АЙ СИКТИР!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.