Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Движението с автомобили в центъра на София е с 30 км/ч от днес

6 коментара
Движението с автомобили в центъра на София е с 30 км/ч от днес

От днес е в сила ограничаване на скоростта на движение до 30 км/ч по второстепенната улична мрежа в центъра на София.

Целта е да се повиши пътната безопасност и да се стимулира споделеното ползване на зоната - може да се ползва едновременно от коли, велосипедисти, хора, каращи тротинетки и пешеходци.

Очаква се въвеждането на такива зони да стимулира и по-широкото използване на алтернативни методи за придвижване.

"Първата "Зона 30" е въведена в карето между булевардите "Прага", "Скобелев", "Витоша" и "Пенчо Славейков", съобщи Димитър Петров от Дирекция "Анализ и управление на трафика" към Столична община,пред Нова телевизия.

"Избрахме това каре, защото така или иначе вече беше обезопасено така, че това ограничение да се спазва - с изкуствени неравности и ограничителни табели", обясни експертът.

Той напомни, че е много важно да се спазва правилото за предимство на дясностоящия.

"Това означава, че освен ограничението на скоростта, на практика на водачите ще им се налага на всяка втора пряка да спират, за да пропускат дяснодвижещия се автомобил", каза още Петров.

Зоната е обозначена със съответните знаци за ограничаване на скоростта.

Предстои следващата "Зона 30" в столицата да бъде на т.нар. идеален център на София. Тя ще е в карето между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Ангел Кънчев".

Идеята за "Зона 30" датира още от 2017 г. Тогава Столичният общински съвет имаше решение да въведе ограничаване на скоростта на движение до 30 км/ч в малките улички в центъра на града.

Предстои София да забрани и "цапащи автомобили" да влизат в центъра на столицата.

Ограничението обаче няма да важи за собствениците на такива коли, живеещи в рамките на бъдещата нискоемисионна зона.

Зоните със забрани ще са историческият център на града и района около него. Предвижда се колите с двигатели по стандарт "Евро 1" и част от "Евро 2" да не влизат в зона център в зимните месеци. Според проучванията те представляват около 30% от всички автомобили в града.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ВАМ
    #6
    Отговор на коментар #3

    Вероятно не грешите, само че по мои лични наблюдения в Северна Исландия при минус 12 и сняг и лед навсякъде, хората пак си карат тротинетки.Не че съм един от тях или се опитвам да защитавам общинарите, обаче като гледам как тук си карат велосипеди в дъжд, сняг, лед и вятър (а отскоро и тротинетки), започвам да си мисля, че желанието за ползване на въпросните "алтернативни методи за придвижване" е пряко свързано със спортния тонус и обратнопропорционално на склонноста за тъпчене със сладки неща, преяждане и препиване. Чудя се дали пък в София няма проблем с "материала" и възрастта му, щом на всяка инициатива за повече възможности за движение в ежедневиетосе гледа като на някаква глупост.

  2. fantom
    #5

    Тази скорост е възможно най-замърсяващата въздуха и с най-вредните вещества.

  3. SILENCE
    #4
    Отговор на коментар #3

    Властопритежателите са с представите на предците си за комунделска оправия. Те дори не знаят (а и не са заели пост, за да се интересуват) какво подписват, освен, ако подписът не носи печалба ... Резултатите са точно както тги описвате.

  4. someone
    #3

    Аз ли нещо греша или тротинеткалистите изчезнаха като динозаврите, щом температурите паднаха под нулата и заваля снегът?!Не виждам ГТ да е по-пълен, така че явно не ползват него. Резултат или от сгрешена тарифна политика, или лоша маршрутизация и разписания и синхронизация на маршрути-линии и разписания или комбинация от всичко накуп.С години целенасочено да затриваш градския транспорт, парковете и градинките, междублоковите пространства и кварталите с къщи да превръщаш в гета жк-та със строеж на

  5. Жо
    #2

    Най-лесното е, Столична община да въвежда ограничения. А, кога Общината ще реши проблема с бул. Скобелев, по който трамваят се движи на един метър от сградите и ги руши? Това е в нарушение на всички Правилници и Закони! Вече 30 години обещания, обещания, обещания и НИЩО!

  6. Lady Jane
    #1

    Предвидливо, цялата улична мрежа на София е подготвена за "зона 30" чрез естествени, а където е необходимо - и изкуствени неравности. Тротоарите по същата методика се подготвят за "зона 1", а в близка перспектива - и за "зона, свободна от пешеходци".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.