Една трета от пазара на телевизионно разпространение е в сивия сектор

Над 680 000 абонати на кабелна телевизия не са декларирани пред държавните органи

Една трета от пазара на телевизионно разпространение е в сивия сектор

Близо 30% е сивият сектор на пазара на телевизионно разпространение. Това показват резултатите от проучване на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) и Сдружение за защита на легалното разпространение на програми ТеРаПро. Изследването обхваща пазарите на платена телевизия, интернет и пакетни телеком-услуги в България. То е направено от "Би Медиа Консултант" и беше представено на кръгла маса в София.

Съпоставка на данните от проучването и данните, подадени от операторите, достъпни в публичния регистър на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), показва разлика от повече от 680 000 абонати на платформените оператори, които не са декларирани пред комисията.

Най-голямо е разминаването при кабелните оператори – повече от 540 000 абонати не са декларирани пред държавните органи.

Резултатите от проучването показват мащабите на кабелното пиратство в страната, заявяват от АБРО. Организацията посочва, че пиратството в сектора кабелно разпространение се отразява пряко на всички творчески индустрии, защото приходите, които абонатите плащат, не достигат до създателите на съдържание. Тези приходи остават скрити и за органите на Националната агенция по приходите, посочват от АБРО.

В проучването са интервюирани 15 404 абонати на телевизии в 28-те области на страната.

АБРО и ТеРаПро ще предоставят данните от изследването на КРС, Министерството на културата, Съвета за електронни медии, Комисията за защита на конкуренцията и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Целта на проучването е държавните органи да вземат мерки, за да се подобри ефективността на правоприлагането и противодействието на сивия сектор и телевизионното пиратство на медийния пазар, посочват от АБРО и ТеРаПро.

Споделяне

Още от Бизнес