Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Екоактивисти не успяха да спрат пътен възел "Кресна" в съда

0 коментара
Протест на природозащитници по време на първа копка на пътния възел край Кресна преди дни сн.БГНЕС

Върховният административен съд (ВАС) не допусна природозащитната организация "Сдружение за дива природа Балкани" да блокира строежа на пътен възел "Кресна", който е част от магистрала "Струма".

Магистратите оставиха без разглеждане жалбата на сдружението срещу разрешително за строеж на пътен възел "Кресна" в посока от Кулата към София. Аргументът е, че "Сдружение за дива природа Балкани" не е заинтересована страна.

По-рано тази година разрешението за строеж на пътния възел бе издадено от служебния министър на регионалното развитие Иван Шишков. Съдът напомня, че в случая не става дума за издаване на акт за екооценка, който може да бъде обжалван. Разрешителното за строеж може да бъде обжалвано само от непосредствено заинтересуваните лица, които граничат с имота.

Екоактивистите се опитват да защитават позицията на хората в Кресна, които твърдят, че настоящите проекти за строителство на "Струма" са лоши за града. Според тях пътният възел "Кресна" предопределя трасето на "Струма" от Кулата към Кресна да остане сегашният път през Кресненското дефиле.

Жителите на града искат цялата магистрала да бъде изнесена от дефилето, а старият път да продължи да се ползва като обикновено шосе от местните общности.

Първата копка за изграждането на пътния възел бе на 16 май и бе съпроводена от невероятни циркове. Официалната делегация, начело с министър Иван Шишков, беше охранявана от кордон от полицаи. През това време протестиращите викаха "Мафия" и "Шишков лъжец", а накрая полицията отведе някои от по-буйните природозащитници.

Доизграждането на пътен възел "Кресна" е около 300 метра и той е важна връзка на бъдещата магистрала през Кресненското дефиле със сега съществуващия магистрален път от Кресна до граничният пункт "Кулата – Промахон". Министърът казва, че пътният възел "Кресна" не предопределя нищо, но трябва да бъде изграден, за да не закъснее магистралата с още пет години.

Според Шишков, ако бъде избрано трасето, при което и две платна са извън дефилето, до 3 - 4 години магистралата трябва да бъде завършена.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.