Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Ер Франс" сменя датчиците на самолетите си

28 коментара
"Ер Франс" сменя датчиците на самолетите си

Авиокомпанията "Ер Франс" сменя датчиците, отчитащи скоростта на летене, на всичките си самолети "Еърбъс" за средни и дълги разстояния. Това се казва в съобщение, изпратено от компанията до пилотите ѝ, съобщи в събота АП.
От компанията са отказали да коментират съобщението, отбелязвайки, че то е предназначено единствено за пилотите.

В текста се казва, че измервателните уреди, известни като тръби на Пито, се подменят и процесът ще приключи до няколко седмици. "Ер Франс" обаче не посочва кога е започнала смяната на датчиците.

Компанията "Еърбъс" твърди, че решението е свързано с разследването на катастрофата, при която загинаха 228 души, пътуващи от Рио де Жанейро за Париж.
Според една от версиите за катастрофата е възможно сензорите, отчитащи скоростта на летене, да са се покрили с лед и да са подали неточни данни на бордовия компютър. Така самолетът може да е летял или твърде бързо, или твърде бавно в лошото време.

Поради тази причина преди ден от компанията “Еърбъс“ предупредиха екипажите на този вид самолети да следват стандартните процедури в случай, че заподозрат грешно отчитане на индикаторите за скоростта
Преди ден обаче френските власти заявиха, че не изключват възможността за терористичен акт, макар за това да няма улики. Започна и разследване срещу неизвестен извършител.

Изчезналият над Атлантика самолет е изпратил 24 съобщения за аномалии в нощта на неделя срещу понеделник, съобщи в събота Службата за разследвания и анализи, цитирана от Франс прес.

За около четири минути в службата са получени посланията за аномалии, неизправности или изключване на системи. Едно от тях е за изключване на автопилота, но не е ясно дали това е станало по команда на пилота, или системата е била срината. Самолетът излъчва автоматични съобщения дори когато пилотите изключат някоя от системите, уточнява АФП.

Още в петък Съединените щати изпратиха акустична техника на два кораба, които плават към зоната на издирване на останки от Еърбъс-а. Към предполагаемото място на инцидента плават френската щурмова подводница "Емрод" и изследователският кораб "Пуркоа Па".

Помощта си в търсенето на останките предложи и руският изследовател Артур Чилингаров, който през 2008 г. постави световен рекорд по подводно гмуркане, като се спусна до дъното на езерото Байкал, а година по-рано заби руското знаме на дъното на Северния ледовит океан под Северния полюс.Чилингаров каза, че ще отиде в зоната на издирванията заедно с колегата си Владимир Груздев, също специалист като него по гмуркане, и двамата ще използват батискафите "Мир-1" и "Мир-2".

Федералната полиция на Рио де Жанейро пък започна да взима проби от ДНК материал от роднини на жертвите от самолетната катастрофа на Ер Франс, предаде Франс прес.

Пробите ще помогнат за по-бързото идентифициране на телата, ако изобщо бъдат открити такива.Полицията взе проби от около 70 роднини на жертвите, които са настанени хотел "Уиндзор" в западната част на Рио. Те бяха помолени и да опишат отличителните белези на близките си, като татуировки, бенки, пиърсинг, силиконови импланти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Big Papa
    #29

    Тръбите на Пито имат автономно подгравяне, така че не могат да се обледенят!!!

  2. Big Papa
    #28

    Разбрано??!!

  3. tnt
    #27

    ами може да не са работили на 100% надеждно... Както и да е. Аз по принцип не съм привърженик на теориите на конспирацията но все повече започвам да симисля, че наистина е свързано с тероризъм.

  4. Big Papa
    #26

    Подгряването им задължително се проверява на предполетна подготовка!!!

  5. alfaom
    #25

    никакви от самолета.Процеса е същия както бермудският триъгълник.Трябва да се изучи процеса.Мое мнение е че безследно изчезване става само по вода и въздух.Причината трябва да се търси вътре в изчезналите тела,но тях вече ги няма.Но може да се изследват пътниците чрез други методи.Причината за мълния върху човек, сграда,земетресение,изчезване на летателни апарати - е една и съща.Французите няма да постигнат никакъв ефект от смяната на някои уреди в самолета.Трябва максимум 5-6 човека да има вътре

  6. boby1945
    #24

    и глупаво, щом ги сменят, значи са дефектни, ferstehen умнико,специалистите на Air France вероятно са по близо до нещата от тебе, а и така се прави по целият свят!така че считай причината ясна, срив в свръхсолжната и двръхмодерна система за управление и контрол на самолета, за която засега са "виновни" тръбичките на Пито, щото иначе ще трябва да свалят всичките самолети от полет до изясняване на причината, а там парите не можеш да ги преброиш.----------А да докажеш бързо, че една децентрализирана

  7. Big Papa
    #23

    Що не си ебеш майката,а????Боклук неграмотен!

  8. само за
    #22

    Ако от самолети разбираш колкото ти е възпитанието, по-добре не замърсявай форума.

  9. Big Papa
    #21

    Ти пък в качеството на какъв се изказваш????Моларизаторче някакво!!!Я не се обаждай от коневръза!!!

  10. До alfaom
    #20

    Така че може спокойно да се отървеш от суеверията си. Аман от "свръхестественици"!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.