Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЕС планира крайна дата за производство на коли с двигатели с вътрешно горене

8 коментара
Снимка: БГНЕС

Европейският съюз ще въведе крайна дата, след която ще бъде забранено производството на дизелови автомобили. Това заявява пред пред германския вестник "Зюддойче цайтунг" председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен, предаде БТА. Тя не уточнява кога ще се случи това, но подчертава, че фиксирането на краен срок е нужно.

Председателят на ЕК посочва, че няколко европейски автомобилни компании вече са обявили, че ще преминат изцяло към производство на коли с нулеви емисии в периода 2028-2035 г.

"Въпреки това ние се нуждаем от крайна дата, след която всички автомобили ще трябва да са без емисии. В противен случай ще има несигурност и няма да успеем да постигнем целта си за климатична неутралност до 2050 г.", казва тя.

БТА припомня, че идната сряда комисията трябва да представи план за намаляване на вредните емисии, изхвърляни в атомосферата. Целта е те да паднат с 55% спрямо 1990 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ощавен маркиз
    #8

    Шапо пред тази убава германка, майка на седем дечиня! Добре е да мислим за бъдещето на децата и внуците си... Но язе йоще не мога да проумея, она икономистка ли е или гинеколожка? А в тойзи казус Урсула ни се представя и као автомобил-инж."нострадамус"-ка. Спеуде брадеос, къкто са казвали древните гърци. Едно е да правиш "полисна" ДЕМОКРАЦИЯ, друго е да "потопиш и събориш /автомобилна!/ Персия". Всяко нещо с времето си идва.

  2. someone
    #7

    Индустриализацията не търпи ремонт на старото, трябва да се въвеждат непрекъснато нови изсмукани от пръстите тъпотии, за да има принудителен брак на "старите" вещи и консумация на чисто нови, спорно дали по-добри или евтини от старите, важното е раята да се занимава с безумни дейност, за да върви "прогреса" на консуматорщината...

  3. someone
    #6

    Цялото това мачкане на хората е, за да не фалират автомобилните производители. С индустриализацията и роботизирането са произвели толкова много коли, че ако продължат да се карат още 20 години сега произведените, те са фалирали, защото няма на кой да придадат новите, които произвеждат днес. И така, вземете всички по един заем, па го изплащайте 5г., па си дайте сегашната кола на скрап за без пари, сметката я плащате вие... След 5г. още 1 заем за нова батерия на вече стария курник... А изхвърлянето

  4. Капитан
    #5

    С тия безумия да не се окаже че това ще е крайната дата за разпадане на ЕС..

  5. Бисерко
    #4

    ЕС-царството на плановете, само дето сега не са петилетни, а на седемгодишни периоди.

  6. DG
    #3
    Отговор на коментар #2

    Единствено страхът от убийство обуздава българският ти гениий да не измислиш двигател на вода?

  7. QMTIKVA
    #2

    Разбирам ще се отървем от гнусните сажди, които вървят заедно с дизеловите коли, а тези на бензин кога ще изчезнат и те? Бих искал да живея в свят, в който транспорта е изцяло автоматизиран и минимум електрически, докато не спрат да убиват тези, които правят прототипи на водни двигатели.

  8. Джелсомино
    #1

    Голяма глупост е кола с нулева емисия. Ами материалите от които е произведена, ами по-голямата част от ел. енергията дето консумира и особено батериите, и те ли са с нулеви емисии?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.