Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Eвтините авиокомпании продължават настъплението си у нас

1 коментар

Евтините авиокомпании продължават да разширяват пазара си в България, като стойностите вече почти са стигнали европейските, стана ясно от представянето в сряда на новата инвестиция на унгарската Wizz Air. До края на 2006 г. превозвачът е обслужил общо 2.9 милиона пътници, което го поставя по пазарен дял преди традиционните авиокомпании като унгарската “Малев” и полската “ЛОТ”, коментира Джон Стивънсън, търговски директор на Wizz Air. Прогнозата на авиокомпанията е, че до края на годината обработените пътници ще достигнат 4.3 милиона, което според ръководството ѝ, ще я изтласка преди чешката национална авиокомпания “ЧЕС”.  За зимния сезон 2007-2008 година авиокомпанията ще лети до 44 летища, като обслужва общо 80 дестинации, основно Централна и Източна Европа.

Пазарният дял на нискотарифните авиокомпании на българския авиационен пазар все още под средния за старите страни-членки, но тези превозвачи тепърва настъпват в страната. От Wizz Air уточниха, че през последните три години пътниците им са се увеличавали средно с 50 на сто годишно и очакват тенденцията да продължи. В близките години ще бъде достигнат оптималният за евтините авиокомпании пазарен дял за България от около 50 на сто. Авиокомпанията се похвали с най-големия дял от родния авиационен пазар при евтините авиокомпании – 32 на сто. След тях се нареждат  Sky Europe с 25 на сто и My Air – с 23 на сто от родния пазар на нискотарифните превозвачи.

По данни на унгарската нискотарифна авиокомпания, на конкурентите им от Germanwings се пада 12 процента, на Norwegian Air – 4 процента, първата скандинавска нискотарифна авиокомпания Sterling , която лети от Бургас до Копенхаген държи 3 на сто от родния пазарен дял на евтините авиокомпании. На Centralwings, които летят от Бургас до Варшава се пада 1 процент от родния пазар.

Wizz Air обслужва общо 8 дестинации от България и има базиран един самолет в София, но тепърва ще оценява възможността да увеличат самолетния си парк у нас. От София най-натоварени линии са до Лондон и до Рим, уточниха от авиокомпанията.

В сряда компанията обяви, че е направила най-голямата поръчка на "Еърбъс" от 50 самолета А320 с опция да закупят още 25 самолета от този тип, каза Джон Стивънсън. Самолетите от последната заявка ще бъдат доставени на унгарската авиокомпания в периода 2011 – 2014 година. Опцията за допълнителните 25 самолети ще е валидна за периода от 2014 година до 2016-та година. Преди тази поръчка, от Wizz Air вече имат сключен контракт за 20 самолета Еърбъс и опция за още 12 към тях от А320, с които ще бъда обновен самолетният парк на авиокомпанията в периода от 2009 до 2011 година.

Според търговския директор Стивънсън, последната инвестиция на авиокомпанията в новите самолети, която се изчислява на около 3.5 млрд. долара практически ще намали разходите на авиокомпанията за предоставяне на услугата. Нов самолет означава по-нисък разход на гориво и повече време във въздуха и повече печалби за компанията. В дългосрочен аспект тази инвестиция може да доведе до намаляване на самолетните билети.

При въздушния транспорт не може да се говори за икономии, но целта е да се повиши максимално ефективността, коментира Джон Стивънсън. Компанията отбягва да каца на големи задръстени и скъпи летища и предпочита второстепенните аеропортове, където самолетите се обслужват много по-бързо. Поддържа се малък персонал, като на 1 служител в  Wizz Air се падат по 7500 обслужени пътници. Средната норма при традиционните авиокомпании е 1 служител да обслужва по 1000 пътници, коментира търговският директор на авиокомпанията. Като част от политиката за намаляване на разходите на авиокомпанията е и таксата за бройка багаж, която авиокомпанията въвежда за пътуващите след 27 октомври. Джон Стивънсън уточни, че ръчния багаж не се таксува. Според търговския директор, целта на новата такса е да приучат пътниците да се ограничават до минимум багажа, който качват в товарното отделение на самолета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Пантелей Пътник
    #1

    Добри новини. За пътниците. Смятам, че тази тенденция ще продължи. Особено ако се включат и другите наши летища Русе и Пловдив ще улеснят достъпа до Курортите в Южна България. А от Русе ще могат да карат пътници за морето, а и да конкурират Букурещ като дестинация.Чудя се, че още не са го направили, ами чакат нашите да пътуват до Румъния и да се придвижват после до България с таксита.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.