Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фандъкова смята да качи шофьорите на велосипеди

45 коментара
Фандъкова смята да качи шофьорите на велосипеди

Изграждането на велоалеи е една от алтернативите, заедно с метрото и новите тролеи, по които работи Столичната община, за да не се налага на гражданите да плащат за паркиране в Синя зона. Това обясни в петък кметът на София Йорданка Фандъкова по повод недоволството от двойното увеличение за паркиране в центъра.

На протеста в четвъртък участваха предимно хора, живеещи в центъра на града, които се обявиха срещу липсата на гарантирани паркоместа, въпреки че ще бъдат принудени да плащат годишни такса от по 150 лева на година. Общинската администрация все още няма отговор на поставени въпроси.

 

За сметка на това Фандъкова се концентрира върху обясненията как ще се намали трафика на автомобили от периферните квартали на града към центъра. От думите ѝ стана ясно, че смята накара шофьорите да се качат на велосипеди и обеща 65 км нови велоалеи.

 

При проверката на обновения бул. "Мария Луиза", тя обясни, че за първи път в този участък е изградена велоалея с настилка от полимербетон.

 

"На бул. "Ломско шосе" беше изградена велоалея още миналата година, сега има около 2.5 км нова част - от "Лъвов мост" до надлез "Надежда". Така общо отсечката за движение на колоездачи ще стане около 4 км и с нея велоалеите в София стават около 30 километра", посочи Йорданка Фандъкова.

В момента се строят 2 км велоалея по бул. "Бъкстон", а финансиране е одобрено и за алея по бул. "България", която ще се свърже с тази на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Велосипедистите в града все още са изправени пред огромни предизвикателства, тъй като велоалеите в града нямат връзка помежду си. В момента, в който слязат на шосето, колоездачите се сблъскват с безразборно паркиралите автомобили и липсата на капаци по шахтите.

Фандъкова добави, че е готова за диалог с представителите на движение ДНЕС, които са в основата на протестите срещу новите правила за паркирането в София.

 

"Готова съм да чуя всички разумни предложения, за да не се прави компромис с подреждането на паркирането в центъра и с освобождаването на вредните емисии. Нека се обединим с гражданите, които искат София да бъде чиста и подредена и намерим най-разумния баланс", заяви столичният кмет. Много софиянци от своя страна смятат предложенията на кметството за крайно неразумни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

45 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #45
  2. Анонимен
    #44

    Прекрасна идея-даже може на ролкови кънки.Ама тогава за кво ми взимате данък МПС бе др.Фандъкова и после-кога ще си смъкнете д-то от служебния мерцедес а?Дайте личен пример де...и не забравяйте,че и без тва ви е последен мандат...при това доста неуспешен.

  3. Анонимен
    #43

    Позволявам си да прекопирам един коментар, защото се отнася за тук, може да го включите към анализа на европейските градове:
    "Тука що гледах част от този репортаж и господин журналистът питаше къде в Европа не се плащало за
    зелена и синя зона. В БАРСЕЛОНА!!!. Синята зона се заплаща, зелената също и е много скъпа, НО е БЕЗПЛАТНА за квартала, в който живееш. Ако искате ще ви снимам талоните, които слагам на колата ми всяка седмица. На тях пише 0.0 € Миналата година се заплащаше по около 20 евро годишно,

  4. Анонимен
    #42

    Обичам Синята зона! Тя е благодат за най-големия и красив град в България – София.
    Синята зона дава пари на общината, която се грижи за красотата на балканската Венеция наречена – „София по време на дъжд”. Винаги когато започне да вали – движението в градЪТ спира, за да се наслади на реките течащи по улиците и под автомобила ни.
    Специално кметът Фандъкова отделя пари от Синята зона за да пробива дупки по улиците, така че да бъде превърнат града в специално офф-роуд място.
    Общината има специална програма

  5. Анонимен
    #41

    Не живея в центъра, нямам кола, но при вида на тези отвратителни улици, с разбити тротоари, осеяни с дупки платна, мръсни и прашни през лятото, заледени и кални през зимата си задавам един въпрос: тази столица има ли кмет? И не се ли срамува тази жена, при вида на вилаета, който "управлява"?

  6. Анонимен
    #40

    Очевидно, че Фъндъкова не става за кмет. Жената е доста неадекватна и объркана, туриха я на това място за да слушка, ама и за това се иска акъл. Таксата паркиране за живущите в синя и зелена зона трябва да бъде премахната - затова става дума, ако не е разбрала. Никой не е против чистотата, не само в центъра, но и навсякъде в София. Но това става не с репресивни финансови механизми, а точно обратното - със създаване на удобства за гражданите. Защо да не паркирам колата си в закрит модерен паркинг в квартала (ако има такъв), разбира се срещу заплащане или абонамент. Та, първо помислете да създадете паркоместа, а после искайте пари.

  7. Анонимен
    #39

    Всички лекета в този форум искам да ги видя каква песен ще зяпеят когато завалят прохладните есенни дъждове и първия октомврийски мокър сняг. Искам да видя също така окаляните им дирници, изпръсканите с пясък и още нещо бираджииски муцуни и тогава пак ще си кажеме : HALOOOO!!!!! Тази жена-кмет не прави нищо, тя просто обещава да превърне бъдещето в реалност, но кой е видял завода за боклук? Днес преброих 20 бр бездомни кучета, да са ни живи и здрави! А относно велоалеята по бул.Черни връх, аз също можех да я изградя, като отнема половината съществуващ тротоар от пешеходците. Останалите са козметично ремонтирани стари велоалеи!

  8. Анонимен
    #38

    Фандъкова да обясни защо все заобикаля въпроса за паркингите в центъра - въобще не и изнася да каже каквото и да е по въпроса - това за вело алеите е вопиюща глупост без да има решение за пресичането на натоварените възли както е при ЦУМ за велоалеите на Мария Луиза - пълна недомислица и замазване на другите проблеми. За сведение на цървулите в София на 30000живущите в центъра се падат едва 10 процента автомобили. за какво и беше на кметицата да събира такава нищожна парса и да се раздухва излишен

  9. Анонимен
    #37

    Фандъкова се справя добре, най-добре досега в годините на прехода. За велоалеите - добре, направеното, направено. Но не е ли скъпо? ПОЧТИ БЕЗ ПАРИ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ АКО СЕ ПРЕМАХНАТ ВИСОКИТЕ ПО ПОЛОВИН МЕТЪР БОРДЮРИ НА ПРЕСЕЧКИТЕ. Тогава тротоарите стават велоалеи. Да не говорим за детски колички, инвалиди и пр.

  10. Анонимен
    #36

    Все от някъде трябва да се започне с велосипедите и Фандъкова е първият кмет, който го прави. Много от живеещите в центъра са се налапали с по 2-3 стари, строшени автомобила, купували са ги защото са евтини и сега пищят, че няма къде да ги паркират. Попитах един такъв човек дали не го е срам, че колата му пуши - той отговори, че на него не му пуши, а за тия, които карат зад него грижи нямал. Ето такъв е днешният софийски простак.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.