Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фетел стана най-младият шампион в историята на Формула 1

8 коментара
Фетел стана най-младият шампион в историята на Формула 1

Германецът Себастиан Фетел от отбора на Ред бул стана най-младият световен шампион в историята на Формула 1, след като спечели последния старт в Абу Даби, а основните преди това състезание претенденти за титлата се провалиха.

Фетел стартира от първа позиция и не я изпусна нито за момент. Втори и трети останаха пилотите на Макларън Луис Хамилтън и Джейсън Бътън.

След много перипетии досегашните лидери в класирането Фернандо Алонсо с Ферари и Марк Уебър (Ред бул) останаха седми и осми. За да запази първото си място в генералното класиране Алонсо трябваше да завърши поне четвърти, но той се оказа далеч от тази позиция, след като през втората половина на състезанието не успя да се справи с руснака Виталий Петров с Рено (завършил 6-ти), и с "избягалите” доста по-напред Робърт Кубица с Рено (5-ти) и Нико Розберг (Мерцедес Джи Пи – 4-ти).

Освен най-младият шампион в историята - на 23 години и 134 дни, Фетел е вторият шампион германец след Михаел Шумахер. Забележително е, че Фетел стана шампион без нито веднъж по време на целия сезон да е бил начело във временното класиране.

След край на надпреварата в Абу Даби стана ясно, че през цялото време младият германец не е знаел, че подреждането на пилотите зад него го прави световен шампион. Ръководството на Ред бул не го е информирало за движението на конкурентите му, за да не го поставят под излишно напрежение и да запазят концентрацията му.

"Не знаех нищо. В последните 10 обиколки инженерът ми само ми казваше какво да направя, за да финиширам. Чудех се защо е толкова нервен. Попитах дали сме в изгодна позиция и тогава той каза: "изглежда добре", разказа Фетел.

Той завърши с 256 точки, следван от Алонсо – 252, Марк Уебър – 242, Хамилтън – 240 и Бътън – 214 точки.

При отборите начело е "Ред бул" - 498 т., пред "Макларън" – 454, "Ферари" – 396, "Мерцедес" – 214, "Рено" – 163 точки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Panayot Angelov
    #9

    Моля ви, погледнете статията, още първият абзац е пълен с правописни грешки.

  2. Шумкаров
    #8

    Що за автомобил е "Ред Бул"? Кога ще се появи болид "Кока кола" или "Старопрамен"?Във Ф1 преди се разработваха нови технологии, напр. дисковите спирачки, а сега поне ще видим ли един спортен автомобил с с 10-цилиндровия двигател на "Рено"?

  3. tihomir iliev
    #7

    nai zaslujava titlata dve sastezania go prekaraha no ima gospod

  4. От Драгалевци
    #6

    жалко

  5. фен
    #5

    Има таланта и младостта да стигне и подобри неговите феноменални рекорди.

  6. А
    #3

    Какво значение има как се казва отборът и дали рекламира напитка или авиокомпания? Всяка технологична новост в него си има име и заслужава признание. Рено може и да не сложат 10-цилиндровия си двигател от Формула-1 в редови автомобил, но няма съмнение че всичко полезно от развитието му ще влезне в действие.

  7. констатирам
    #2

    в лицето на младият Фетел.

  8. У-у-у
    #1

    Не бързайте да го пишете наследник на Шумахер, защото с такава кола много други могат да стана шампиони. В началото на шампионската си кариера Шумахер направи невъзможното, ставайки веднъж шампион с "Бенетон-Форд",кайто беше несравнимо по-слаб от "Уйлямс-Рено". Пък и караше страхотно на дъжд, което е много трудно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.