Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми от САЩ с интерес да произвеждат батерии за ток у нас

8 коментара
Фирми от САЩ с интерес да произвеждат батерии за ток у нас
Плановете на правителството да изгражда завод за производство на батерии за съхранение на енергия край Стара Загора са били представени пред редица компании от САЩ по време на посещение на вицепремиера по еврофодовете и финансов министър Асен Василев, енергийния министър Александър Николов и шефове на държавни енергийни дружества миналата седмица във Вашингтон. Проявен е реален интерес към проекта от няколко фирми и в началото на април в България се очаква "доста голяма" американска търговска делегация, съобщиха от ведомството на Василев за Mediapool в отговор на въпроси. Предстоят подобни срещи с потенциални инвеститори от Европейския съюз.
 
Идеята на проекта е "от една страна, да има гарантиран пазар, тъй като държавата иска да изкупува такива батерии, от друга страна - по Фонда за справедлив преход част от средствата да бъдат насочени за подпомагане на наемането и преквалифицирането на кадри от региона", посочиха от финансовото министерство. Каква е евентуалната стойност на подобно предприятия и други подробности не бяха предоставени.
 
Намерението не само подобна мощност, но и за "батерийни паркове" и прилагането на иновативни технологии за декарбонизацията на българската енергетика и икономика са били обсъдени с представители на Американската търговска камара за Централна и Източна Европа, както и с редица представители на компании, които се интересуват от това да открият производствени мощности в България, особено в частта на енергетиката. 
 
Относно представения коригиран план за възстановяване и устойчивост и включения в него проект за изграждане на инфраструктура от съоръжения за съхранение на енергия с капацитет на зареждане от 6 хил мегаватчаса от ведомствата казват, че по нея се работи с Европейската банка за възстановяване и развитие. Намерението е да се проведат търгове за изграждане на производствени мощности и производството на лотове от тези 6 хил. МВтч. Търговете ще са отворени за всички компании, които се интересуват, заявиха от финансовото министерство.
 
Предстои да се разбере финансовият ресурс и по този проект.
 
При представянето на плана енергийният министър обяви, че целта на мощност за производство на батерии за ток е не само да се обезпечат българските планове за развитие на подобна инфраструктура, но и излаз на европейския пазар. Балансирани по този начин са едва един процент от възобновяемите енергийни източници и това е сериозна ниша за експанзия, стана ясно от думите на Николов.  
 
Василев се върна миналия четвъртък вечерта от посещението в САЩ, но енергийният министър и шефовете на АЕЦ "Козлодуй", "Блугаргаз" и "Булгартрансгаз" останаха да продължат визитата в Питсбърг, Хюстън и Далас, където са разположени най-големите проекти в областта на добива и преноса на втечнен природен газ. Предстои тяхното връщане и информация за резултата от срещите.
 
Докато финансовият министър е в бил в САЩ обаче не е имало срещи с газови компании, уточниха от ведомството му.
подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ирис
    #8

    ясно е защо К.Петков е имал разговор с Кагаме

  2. Александър Борисов
    #7
    Отговор на коментар #6

    Булгар,Булгар...!

  3. Горскио
    #6

    Нека произвеждат, обаче ние да не им даваме един милиард за покупка на батерии, когато Бог ни е дарил с естествената батерия Павец Чаира, чиито капацитет лесно можем да удвоим и утроим с по-малко от 100 милиона лева. 788МВ по 24 часа прави 19ГВЧ планиран и почти реализиран, но неизползуван капацитет. А Австралия, където нямат такива планински реки като нас да си купуват батерии и да ги инсталират в полупустинята си (наричана outback) - на цена 1 млрд долара за 6ГВЧ капацитет.

  4. Сикаджун
    #5

    Ако не ме лъже паметта, точно Рамадан Аталай беше човекът, който защити един млад депутат от ПП, на когото вулгарно и лицемерно се присмяха лицата със съмнителна репутация около Тиквата. По делата им ги разпознаваме...

  5. Сикаджун
    #4

    Рамадан Аталай беше гост в бнт и говори по въпросите за енергетиката. Направи впечатление, че говори доста интелигентно, без крайни политически пристрастия и най - вече - без да използва каквито и да е било обидни думи и форми на заплахи.
    Всъщност, той е минен инженер и очевидно познава материята за енергетиката, като Румен Овчаров, например.
    Казано с две думи - Рамадан Аталай, като политик и експерт по енергетика, слага в малкия си джоб Боко, Карадъто, Шиши, Ментата и Хамид.
    За предпочитане е Рамадан

  6. mediaman
    #3

    Енерсис затвориха преди няколко години завода си в Търговище за производство на батерии за подводници. Ха дано пък тези вземат да отворят нещо на принципа "слушкаш-папкаш". Принципът изобщо не е лош, всъщност.

  7. Мони Монев Тиранофоб
    #2

    Литиево-йонните батерии имат живот от 7500 цикъла на зареждане. Батериите тип цинк-въздух са с 9000 цикъла на зареждане, а има батерии на база желязо и електролит, които са с живот 25 000 цикъла. Говорим за минимум 10-15 години употреба. Батериите идват на цени, значително по-ниски отпреди две-три години. Ние обаче заявихме много ясно, че идеята не е да се купят батерии, а да имаме заводи за батерии и да заменим един местен ресурс с друг местен ресурс, а не с внос.

  8. Zoro Zorov
    #1

    няКОЙ спира ли ги? Или просим преференциални условия, дългосрочни договори и субсидии, като Марица 1 и 3? Премиера подтроши стотици имилиони за привличане производство на електромобили! Със съмнителен резултат. ЕРП трябва да ги присъедини. ЕРП-тата са частни. Много инвиститури се жалват от бавно присъединяване. ЕС има еко правила и норми! Те важат за всички. Завода на Тесла у ФРГ се забави, заради еко норми!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.