Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Фолксваген" е на финала на преговорите с Турция за новия си завод

8 коментара
"Фолксваген" е на финала на преговорите с Турция за новия си завод

Германският производител на автомобили "Фолксваген" (Volkswagen) е на финала на окончателното оформяне на споразумението с Турция за изграждането на новия му завод в Турция, предаде агенция Ройтерс в четвъртък.

По думите на Андреас Тостман, член на съвета на "Фолксваген", отговарящ за производството, компанията се намира в последния етап на преговори с Турция. Те се очаква да приключат до две седмици, "може би по-рано", пише "Ханделсблат".

На въпрос дали се преговаря и с други партньори, Тостман заяви, че в момента са концентрирани върху споразумението с Турция.

Според запознати, окончателното решение е струвало на Турция повече от един милиард евро. Новият завод е с планиран годишен капацитет до 300 000 автомобила - "Фолксваген Пасат" (VW Passat) и почти идентична "Шкода сюпърб" (Skoda Superb) за износ в Източна Европа. Очаква се да бъдат наети около 4000 служители.

Строителството на завода в Маниса, близо до Измир, може да започне в края на 2020 г., а производството се планира да стартира през 2022 г., според източниците.

Изпълнението на проекта в Турция би бил политически противоречиво заради притесненията на ЕС за ограничаването на свободата на изразяване и правата за провеждане на демонстрации, според вижданията на евросъюза, при управлението на президента Реджеп Тайип Ердоган. Аргументацията на "Фолксваген" е, че Турция е страна кандидат за членство в ЕС, отбелязва Ройтерс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #8
    Отговор на коментар #4

    Тезата за същата бойна функционалност със СААВ би било добре да аргументираш. На мен поне не ми изглежда да е така. За останалото съм съгласен, но от другата страна ясно заявиха, че тези номера не им минават.

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #7
  3. dimitardi100
    #6

    От самото начало VW си е избрал Турция заради държавната помощ и по-големия пазар ! Театърът с България беше единствено и само, за да се изсмуче максимума от Ердоган ! Ако Хюндай дойде със завод за електрически коли и компоненти може да се окаже в крайна сметка и по-добре !

  4. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #5
  5. lindentown
    #4
    Отговор на коментар #1

    България можеше да постигне същата бойна функционалност с 1 милиард лева по-малко, и то платими разсрочено, ако беше направила логичното и бе подписала със СААБ.Идеята на целия цирк, разигран от Бацетата, бе чрез сделката за Ф-16 да се купи американско благоразположение и да се хвърли "атлантическа" димна завеса върху много по-значими във финансово и стратегическо отношение сделки - тези за "Турски поток" и АЕЦ "Белене".

  6. Естествено
    #3
    Отговор на коментар #1

    Ако имаш предвид "Турски поток" съм напълно съгласен. ☺

  7. Десен бесен
    #2

    Да не би стратегията на Боце за привлича инвеститори: "Елате в България, ние нямаме работна ръка!", не е свършила работа?

  8. Преслав
    #1

    Българските милиарди отидоха за купчина желязо която в годините ще носи единствено разходи...а една инвестиция можеше да донесе приходи които да купят повече и по-модерни машини.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.