Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ГБС ще строи и втората отсечка от Южната дъга на София

20 коментара
ГБС ще строи и втората отсечка от Южната дъга на София

Компанията “Главболгарстрой - Инфраструктурно строителство“ (ГБС) предложи най-ниска цена за доизграждане на втората отсечка на Южната дъга на Околовръстното шосе на София. Поръчката е за две отсечки с обща дължина 3.583 км и трябва да свързва кв. “Симеоново“ с “Младост“. Офертата е за 44.7 млн. лв. с ДДС.

Офертата на ГБС ги прави най-вероятните победители в търга. Цената има 80% тежест при определянето на изпълнител, а останалите 20% се падат на гаранционните срокове за пътя и съоръженията. Участниците предложиха един и същ гаранционен срок – 3 години за пътя и 5 години и 8 месеца за пътните съоръжения.

Следващата по цена оферта е на обединението с водещ партньор “Трейс груп холд“ и е за 48. 84 млн. лв. с ДДС. “Холдинг Пътища“ предложи да изгради пътя за 55.15 млн. лв. с ДДС, а австрийската “Алпине Бау“ поиска 54.7 млн. лв с ДДС. Най-висока цена предложи обединението на Автомагистрали Хемус и Инжстройинженеринг - 63 млн. лв. с ДДС.

Оферти в конкурса подоха 11 фирми и обединения, но техническите предложения на 6 от тях не отговарят на изискванията на възложителя - пътната агенция и ценовите им оферти не бяха отворени.

Ниската цена на ГБС не изненада никой, тъй като компанията строи първата отсечка от “Бояна“ до “Симеоново“ за около 80 млн. лв. за 5 км. и още преди години се гласеше за остатъка от пътя.

Проектът за разширението на Южната дъга от “Симеоново“ до "Младост" се финансира от еврофондовете чрез Оперативната програма “Регионално развитие“ и е с прогнозна стойност 67.2 млн. лв. Правителството отпусна и около 20 млн. лева за отчуждения на имоти по продължение на трасето.

Трасето започва от възел "Младост" при километър 42, пресича "Бистришко шосе", отклонява се към Симеоновския лифт и към бул. "Климент Охридски" (където ще има надлез) и се включва към новоразширения участък на околовръстно шосе.

Отсечка от “Симеоново“ до бул. "България", изградена от “Главболгарстрой“, е широка 46 м., а в частта от “Симеоново“ до “Младост“, разбитият стар път се стеснява до по-малко от 9 м.

Строителството може да започне още тази есен. Наскоро регионалният министър Росен Плевнелиев заяви, че там ще се образува най-голямата тапа в столицата, тъй като реконструкцията на пътя ще съвпадне със строителството на магазина на "Икеа".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. sluchaen
    #21

    Според мен, да се отворят само 5 от всичките 11 оферти е процедурно нарушение, т. е. незаконно и дори наказуемо! Аз ли не разбирам нещо или Медиапул пише грешно?

  2. tt
    #19

    за да строя евтино"беше казал някой.

  3. user
    #18

    но техническите предложения на 6 от тях HE отговарят на изискванията на възложителя

  4. Деян
    #17

    Ти не разбираш! Написано си е съвсем точно. Никъде в закона няма изискване за максимален брой отхвърлени оферти. Ако 11-те не отговарят, и 11-те ще отхвърлят. И така е правилно.

  5. б.б.
    #16

    пак на чичко първанов фирмата.браво бойко!!!!

  6. Ами
    #15

    Има си хас да не е Главболгарстрой, дето и парите и кадрите и името му сочат на кого служи. Те са първа любов с Боко, като им скръцна със зъби, веднага свиха цената на спортната зала с милиони. Боко, Царя, Гоце и Доган са главатарите на един и същи клан.

  7. boomadafaka
    #14

    Prosto zamlukwam ot shash! Abe tazi durjawa samo maloumnici li rajda!Znaete li kakwo e 5.5mln EUR/km ot losho i bawno izpulnen elementaren dwuplatnow put bez nishto osobeno po traseto! Towa e neweroiatno madafaka bezumie!

  8. пътуващ
    #13

    20 години не стигат за 5км път!Най-говняната държава на балканите е нашата!Срамота, общинарите си раздадоха местата по трасето за по 2лв м2 и станаха "дървари".Сега не можем да ги обезщетим???Милиони са нужни!!!!!!!!!!Загубен народ, пардон, "Шибан", както БД правилно се изрази.

  9. ГБС
    #12

    Новината не е новина! Всичко е с предизвестен край ! ГБС се компенсира за това , че не получи участък от Тракия. Договорката е от ясна по-ясна! Интересно е цената и дали ще я удържат. Те са майстори на манипулациите. И как км. от така наречената "главна градска магистрала " е 5 пъти по скъпа от цената на 1 км. автомагистрала ?? И да не заблуждават,че 20-те милиона за отчуждаване са част от офертата на ГБС. Това са пари отново от гърба на данакоплатеца. Така се управлява безспорно-на

  10. zdravomislesht i ne pljuesht
    #11

    ... a vie , kakto povecheto kompleksirani bulgarcheta si rivete!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.