Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германските машинисти започнаха най-дългата в историята стачка

0 коментара
В 2 часа през нощта в сряда спряха пътнически и товарни влакове в Германия, сн. ЕПА/БГНЕС

Шестдневна стачка започнаха машинистите в Германия, която ще доведе до най-продължителното спиране на влакове и ще засегне не само пътниците, но и икономиката на страната и съседките ѝ.

Милиони германци се оказаха потърпевши от ескалиралия дългогодишен спор на синдиката с държавния жп превозвач "Дойче бан".

Последните стачни действия бяха преди две седмици, а преди това големи протести имаше през ноември.

Профсъюзът се бори за по-високи заплати, за да компенсира нарастването на инфлацията, както и за намаляване на работната седмица от 38 на 35 часа, без това да се отрази на възнаграждението.

За първи път влаковете ще бъдат засегнати от стачката през уикенда. Това доведе до големи задръствания в редица градове, а в Хамбург шофьори бяха готови на бой с протестиращите фермери, които бяха изкарали сто трактора по улиците на града.

Регионалните и крайградските S-Bahn железопътни услуги също бяха силно засегнати.

Таня Гьонер, ръководител на Федерацията на германската индустрия, предупреди, че "не е нереалистично" една шестдневна стачка да струва на икономиката до 1 милиард евро.

Министърът на транспорта Фолкер Висинг призова профсъюза да намери компромис чрез посредничество, въпреки че призна, че в момента има малък шанс за решение.

"В момента пътниците трябва да се справят със силно стресираща ситуация, а междувременно не се водят преговори“, коментира той пред радио Deutschlandfunk. Според него има спешна нужда от арбитраж за решаване на спора между синдиката и железниците.

Разговорите между синдиката и "Дойче бан" се проточиха от началото на ноември, но компанията отхвърли исканията за тричасово съкращаване на работната седмица, предлагайки вместо намаляването ѝ с час, което би довело до ръст на заплатата от 2.7 на сто.

GDL отказа тази оферта.

Германия е важен център за европейския трафик на стоки и заради стачката е възможно производството в нидерландските индустриални компании може да спре. Това заяви консултантът по политиката в железопътния транспорт Герт ван Айк от evofenedex - асоциация на предприемачи, която представлява логистичните и търговски интереси на хиляди компании в Нидерландия.

Заради стачката суровините пристигат по-късно и без тях компаниите не могат да произвеждат материали като стомана, например. Производителите често имат запаси от суровини за няколко дни, но не и за цяла седмица, съобщава Ван Айк. Ако не се движат влакове цяла седмица, това със сигурност ще окаже влияние, смята той. Освен за стоманодобивната промишленост, стачката може да създаде проблеми и за химическата и хранително-вкусовата промишленост.

Колко сериозни ще станат проблемите зависи, наред с други неща, от броя на отменените товарни влакове. Ако всички машинисти стачкуват, влаковете изобщо не могат да се движат, подчертава Ван Айк.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.