Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германските туристи предпочитат България пред Малдивите

Министърът на туризма очаква силен летен сезон тази година

2 коментара
Министърът на туризма Зарица Динкова откри изложението "Ваканция&Спа Експо" в София Сн.Министерство на туризма

Министърът на туризма Зарица Динкова обяви, че е оптимист за предстоящия летен сезон. Това стана при откриването на юбилейното 40-то издание на изложението Ваканция&Спа в Интер Експо Център в София.

Ранните записвания на пазар Великобритания бележат 70 процента ръст, а вече има и 30 процента ръст за 2025 г.

Ръст има и в предварителните записвания на пазар Германия - 20 на сто, отбеляза Динкова. Преди това от туристическото министерство съобщиха, че германските туристи предпочитат България пред Малдивите и Обединените арабски емирства (ОАЕ), според проучване на DRV Travel Trends 2024.

Значително е и развитието на пазарите Испания и Италия, каза министър Динкова. Тя допълни, че се работи и по скандинавските пазари и тези в Централна Европа, от където през последните години има ръст на туристите.

Надяваме се в един момент да започне и връщането на израелските туристи, каза Динкова.

За миналата година България отчете 12 на сто ръст на туристически нощувки в страната спрямо година по-рано, припомни министърът на туризма.

Всичко това се случва благодарение на повишаване на качеството на предлагания туристически продукт у нас, реализираната реформа и програмата за реклама на Черноморските общини, посочи Динкова.

Над 200 участници в изложението Ваканция&Спа Експо

Фирми от три континента участват в изложението Ваканция&Спа Експо, което се провежда от 13 до 15 март в София.

Над 200 компании и общини от Европа, Азия и Африка се включиха в юбилейното 40-то издание. Сред тях са изложители от България, Мадагаскар, Великобритания, Турция, Китай, Гърция, Сърбия, Индия, Монголия, Мавриций, Малдиви, Дубай, Финландия.

Форумът се провежда с подкрепата на Министерството на туризма, а Мадагаскар е държава – партньор.

По време на изложението среща си дават представители на различните сегменти в бранша - национални и регионални бордове, браншови организации, туроператори, агенции, експерти, собственици, мениджъри на хотели, SPA и уелнес центрове, бизнеси в голф, винения, кулинарния и младежкия туризъм, производители и доставчици на хотелско, спа и фитнес.

Най-новите тенденциите при мебелите

Успоредно с туристическото изложение се провежда и още едно Експомебел, което е с един ден повече - до 16 март. В него участват близо 120 фирми. Организатор на изложението е Браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП) и "Интер Експо Център".

Посетителите ще се запознаят с тенденциите в мебелното производството и най-новите интериорни решения в обзавеждането и текстила. Компаниите представят най-новите колекции от класически, модерни мебели, а също и в обзавеждането по поръчка и индивидуални дизайнерски проекти.

Мебелното изложение представя и най-новите решения за обзавеждане както на офиси, така и на хотели и домове. На щандовете могат да се видят корпусни и тапицирани мебели, интериорен текстил, маси и столове, офис и градински мебели, матраци и подматрачните рамки, интериорни и екстериорни решения.

Мебелният бранш у нас осигурява около 3% от брутния вътрешен продукт на България. Секторът дава препитание на над 55 000 души. Производството на мебели у нас възлиза на 614 млн. евро през 2022 г., по данни на НСИ. Страната ни се нарежда на 19 място по износ на мебели, на 21 място по производство, 24 място по потребление и 25 място по внос, сочат данни от европейските класации. Заради качеството и добрата цена мебелите, произведени у нас, се продават успешно навън. Основните пазари, за които България изнася са Румъния, Гърция, Полша, Франция, Германия, Чехия, Италия.

Днес ще бъдат раздадени наградите за интериорен и продуктов дизайн DIBLA DESIGN AWARDS 2023. Организирани от екипа на dibla.com, те оценяват труда на българските професионалисти.

Също днес за десети път ще бъдат раздадени и отличията на конкурса "Българска мебел на годината", организиран от списания "Дизайн, интериор, архитектура".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Deus Vult
    #2

    "За миналата година България отчете 12 на сто ръст на туристически нощувки в страната спрямо година по-рано". Годината по-рано, беше ковидна. 12 процента е нищо. Трябваше да са стотици проценти. Испания и Италия са големи туристически дестинации. Да очакваме, че ще дойдат италиански и испански туристи, е меко казано нелогично.

  2. Milenca
    #1

    Сравнението на България с Малдивите е ала-бала. За всички европейци Малдивите е луксозна дестинация (поне 7-8 часа полет), докато българските плажове винаги са се рекламирали като много добро съотношение за "цена-качество". Да не говорим за плажове с чудесен пясък, а не камъни, ориентирани към изгряващото слънце, и слабосолено море (солеността му е точно 2 пъти по-ниска от Средиземно море). Най-голямата слабост на плажовете ни е високоетажното строителство на първа линия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.