Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Големите летища предизвикват големи скандали

6 коментара
Големите летища предизвикват големи скандали
Новото международно летище на Банкок – “Суварнабхуми” се открива в четвъртък след поредица корупционни скандали около проекта и години, в които се отлагаше откриването на аеропорта, предаде в четвъртък БТА, позовавайки се на Ройтерс.

Летището струва 3,9 млрд. долара, а строителството е започнало преди 10 години. Проектирано е да обслужва по 40 млн. пътници годишно, което прави по 110 хил. пътници на ден.

На новото летище в Банкок, Ройтерс посвещават днес анализ за цяла поредица от скандали по други големи световни проекти за строителство аеропортове.

Международното летище в Денвър отвори врати с 18 месеца закъснение, като пропусна 4 дати за прерязване на лентата, припомнят от Ройтерс. Проектът надхвърли първоначалния си бюджет с 2 млрд. долара и окончателната сума,  вложена в строителството на аеропорта достигна 4,2 млрд. долара.

Скоро след като започна работа, летището стана обект на шеги заради високотехнологичната система за обработка на багажи, която разпердушинвала чантите и куфарите вместо да ги сортира.

Летището в Хонконг – “Чек Лап Кок”, чието строителство излезе 20 млрд. долара, даде дефекти още преди официалното си откриване, коментират специалистите пред агенцията. Още в първия работен ден през юли 1998 година, авиокомпанията “Хонконг еър каргоТерминалс” е трябвало да върне 2000 т товари за обработка на старото летище, заради проблем с компютърната система, за чието внедряване били платени 1 млрд. долара.

Компютърната система се оказала най-големия проблем и за международното летище в Куала Лумпур, чието строителство струвало 2,25 млрд. долара.  Заради проблеми със системата, управлявала полетите, багажът на стотици пътници бил изпратен по грешни дестинации.

Италия е също между страните, срещнала сериозни проблеми със строителството на нов аеропорт. Миланското летище “Малпенса” е строено 15 години за сумата от 1,2 млрд. долара, съобщават от Ройтерс. Скоро след като започва да работи системата за обработка на багажите и в това летище тя започва да дава дефекти.

Международното летище “Бранденбург” (Германия) предстои да се открие през 2011 година и строителството му се изчислява на  2,4 млрд. долара, коментира международната агенция.

Проектът получи “зелена светлина” през март тази година, но преди това трябваше да мине през редица скандали и съдебни жалби срещу шума, който ще вдиган самолетите. Съдебните процедури отложиха с години началото на строителството, а дори и когато бъде завършено международното летище, германският съд забрани излитанията и кацанията между 22.00 и 06.00 часа. Според експертите, това ограничение е равносилно на "катастрофа".

Техеранското летище "Имам Хомейни" беше открито два пъти, припомнят от Ройтерс. През май 2004 година е открит официално аеропортът, но иранските власти го затварят веднага с аргумент, че изпълнителят на проекта – австрийско-турски консорциум - е имал връзки с врага на Иран – Израел.

Година по-късно летището е открито повторно. Тогава се появяват противоречиви информации, че вероятно пистите не са много сигурни. Иранските власти отхвърлиха обвиненията, като заявиха, че летището е било инспектирано от Международната организация за гражданска авиация.    

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ухахааааа
    #7

    на нашите "политици",като четат горните цифри, как ли им цъкат мозъчетата и смятат съответните комисиони и как червейчето отвътре им нашепва "колко си нищожен и жалък с твоите 50 - 100хил." еееееех... ама нà, кво да се прави като Враждебна не е Хонконг, нито Малпенса, нито Куала Лумпур дори....

  2. заслужил деятел
    #6

    Я се разровете за летище КАЙ ТАК в Хонконг.Може пък да изкочи заек от някоя трънка !

  3. летищният орел
    #5

    справка: новото софийско летище

  4. австриец
    #4

    Тая статия според мен е платена изцяло от Щрабаг. Айде сега познайте - защо?

  5. patnik
    #2

    bez komentar

  6. Васко
    #1

    Трябва да си идиот за да не разбереш, че това е подготовка за предстоящия скандал около новия терминал на Летище София...Щрабаг не са платили на подизпълнителите си и никой не иска да си довърши системите като ги оживи...Ето това се казва изнудване на държавата от страна на бизнеса ;-)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.