Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гоцев плаши ТВПлан с прокуратурата

0 коментара

Генералният директор на БНТ Кирил Гоцев заплаши да сезира прокуратурата за пийпълметричните измервания на зрителската аудитория, които ощетяват БНТ, според оценките на нейното ръководство.

Гоцев атакува и Комисията по защита на конкуренцията (КЗК), която все още официално не била публикувала и изпратила на "Сан Стефано"29 решението си по казуса - е ли bTV монополист на пазара или не. БНТ сезира КЗК, че частната телевизия държи над 35% от рекламния пазар, като дава големи отстъпки на клиентите си. Главният секретар на БНТ Паун Цонев каза, че по негова информация решението на КЗК е, че bTV и БНТ не били конкуренти и че частната телевизия имала господстващо положение на пазара.

Гоцев изтъкна, че в bTV имали 15 пъти повече рекламно време от държавната телевизия, но имали само два пъти и половина повече приходи, което сочело колко ефективна била рекламната политика на БНТ. Той съобщи още, че прочел миналия вторник във "Файнешъл таймс" публикация за медийната империя на Рупърт Мърдок, където се казвало, че bTV имала 65% пазарен дял и 40% зрителска аудитория.

Гоцев запита задочно КЗК защо не бъде наложена санкция на частната телевизия заради монополното ѝ положение. Вероятно БНТ ще обжалва решението по същество, когато получи документа. Гоцев недоумяваше как може БНТ и bTV да не бъдат конкуренти.

От БНТ пак изразиха съмнения в работата на ТВПлан - фирмата, която прави единствените у нас пийпълметрични измервания на зрителската аудитория. Гоцев каза, че може да даде ТВПлан на прокурорска проверка за броя на кутиите, прикачени към телевизорите на потребителите, например. Той заяви, че независимо от лошите данни от ТВПлан за БНТ, НЦИОМ показвал високи нива на обществено доверие към държавната телевизия.

Гоцев заяви, че ако имал 500 хиляди долара, щял да си направи своя пийпълметрична фирма. Той обясни на журналистите, че в новия медиен закон трябва да има заложен контрол над измерванията на аудиторията, за да бъдат защитени интересите най-вече на рекламодателите, харчещи хиляди долари за привличане сред зрителите на купувачи за своите продукти.

Шефът на БНТ съобщи още, че сметките на телевизията не са запорирани във връзка с данъчния акт срещу медията. Той отново отказа да каже за каква сума е начетен и обвини шефовете на данъчната администрация че са променили методиката за изчисление на данъците на държавната медия. БНТ обжалва пред софийски съд данъчния акт, получен от поделението във Велико Търново. Гоцев посочи, че 2 млн. лева към хазната вече били изплатени. По неофициална информация БНТ има да внася в данъчното около 13 млн. лева, главно данък печалба и ДДС за периода 2000 - 2002 година. БНТ призна за акта едва миналата седмица.

Според "Сан Стефано"29 става дума за спор по методиката за счетоводното разделяне на приходите и разходите от т.нар. стопанска дейност и тези от основната дейност на БНТ, финансирана от държавния бюджет.

Данъчните товарят обществената телевизия с по-големи налози, отколкото частните медии, каза Гоцев, който вече поискал писмено от правителството и шефа на парламентарната бюджетна комисия да обяснят на БНТ как да прилага данъчното законодателство във връзка със Закона за радиото и телевизията.

Според Кирил Гоцев от данъчното не били изрично забранили на БНТ да използва досегашната си методика на изчисление на данъците и въпреки това не приели счетоводните разчети за посочения период. Бойка Бойнузова от УС на БНТ смята, че няма трайно законодателство за това как БНТ да изчислява плащанията си към държавата и всеки път данъчните могат да тълкуват законите нееднозначно. Бойнузова и Гоцев сравниха данъчния проблем на БНТ с този на общините, защото и те имали търкания с централната власт.

Кирил Гоцев се изказа положително към идеята на Емил Кошулков и Борислав Цеков от НДСВ държавна агенция да управлява рекламните потоци на БНТ. Така ще спрат писания в пресата какво се случвало с рекламата в държавната телевизия, каза шефът на БНТ. Срещу идеята на Кошулков и Цеков се обявиха вносителките на новия медиен закон Милена Милотинова и Диляна Грозданова, които смятат, че така се засилва държавната опека върху БНТ, вместо да се върви към общественото начало във финансирането.

Според шефа на БНТ, навлизането на нови играчи на телевизионния пазар в България ще се отрази положително на държавната медия. Италианската медийна групировка на Силвио Берлускони MEDIASET и германската RTL се интересуват от инвестиции в българския телевизионен пазар, стана ясно след края на посещението на премиера Симеон Сакскобургготски в Италия, приключило в неделя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.