Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Граничният пункт Маказа се бавел по вина на Гърция

8 коментара

Едногодишното забавяне на пуска на граничния пункт "Маказа" е по вина на Гърция, България е спазила всички ангажименти по проекта. Това заяви пред журналисти регионалният министър Лиляна Павлова в понеделник.

Българската страна беше поела ангажимент за миналия ноември да имаме готовност с граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) Маказа, който ще свърже Кърджали с гръцкия град Комотини. Ангажиментът от наша страна беше изпълнен в срок. Единствената пречка пунктът все още да не е отворен е пътят от гръцка страна от 1.5 км. Той трябва да бъде довършен и асфалтиран. За съжаление, това не се случва и към днешна дата, обясни Павлова.

 

"Нашият министър-председател (Бойко Борисов – бел.ред.) беше готов да предложи ние да го финансираме и да го завършим. Но все пак това е територията на друга държава и на този етап развитие по тази тема няма. Грехота е заради 1.5 км да не пускаме толкова важния ГКПП, което би отворило възможността за транзитен трафик. Може би на колегите от Гърция им е трудно", допълни министър Павлова.

 

За разлика от вече отворените гранични пунктове при Ивайловград и Златоград, този при Маказа ще обслужва не само леки, но и тежкотоварни автомобили. Проектът за ГКПП- Маказа е на около 10 години.

 

В основата на забавянето от гръцка страна е финансовата криза и спрените средства за проекта, каза миналата седмица шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

 

През май гръцки медии съобщиха, че пунктът може да отвори в края на юни. Проблем с откриването може да създаде единствено забавянето на заплатите на гръцките строители, които работят по пътя, но не бяха получавали трудови възнаграждения от 5 месеца, коментираха тогава тамошните издания. По искане на синдикатите били блокирани сметките на фирмата-изпълнител. Строителите настоявали да получат поне по 3 заплати преди отново да се върнат на работа, за да завършат пътя.

 

Граничният пункт се строи съгласно подписана спогодба с Гърция от 1996 г., като плановете бяха да бъде пуснат в експлоатация още по времето на кабинета на Симеон Сакскобургготски. Осемнадесет километра са изградени с 18 млн. евро от предприсъединителната програма ФАР. През 2011 г. кабинетът Борисов даде още 4.5 млн. лева за довършителни дейности. През септември миналата година пък започна изграждането на първокласния път Кърджали – Подкова, който води към ГКПП-Маказа. Той се финансира с 32 млн. лева без ДДС по европрограма "Транспорт". Изпълнител е сдружение "Кърджали - Подкова", състоящо се от четири български фирми – софийската "Интегрирани пътни системи", кърджалийската "Пътстройинженеринг" и старозагорските "Пътстрой" и "Пътно строителна компания Ес Би Ес".  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    секи 4ти км Другарю, получава се досадно чуство, че сме обърнали на кръст Хастара на Историята. На през тез 1.5 км не се ли е провирал дълго и ортогонално древния път Виа Игнатия - от Рим до Китай и назад? Это де бил новия Checkpoint Charlie... Анонимен 14:17 | 25.09.2012 Течна дружба Многовековна 1.5 км дебела берлинска стена разделяща Дионис (Кърджали) от Комотини (Гюмюрджина) едва устоява на непрестанните варварски атаки от страна на Европейски пълчища!! ...

  2. Анонимен
    #7

    Течна дружба

    Многовековна 1.5 км дебела берлинска стена
    разделяща Дионис (Кърджали) от Комотини (Гюмюрджина)
    едва устоява на непрестанните варварски атаки от страна на
    Европейски пълчища!!

    Стената беше изградена като защитен ров
    в система от защитни съоръжения около една
    Люлка на Демокация,
    населена с грчави патриции и техни пролетарии

    Признателни на великия бивш, по предположение вечно,
    МСС (Марксистки Съвэтски Съюз, известен тоже като СССР).

    В края на 19 век и началото на 20,
    с общи

  3. Анонимен
    #6

    Гърците нарочно се мотат, защото не искат връзки с България. Финансовата криза е оправдание за наивници. Като нямаше криза mо същия начин забавиха пътя през Неврокоп заради някакъв измислен тунел за мечки.

  4. Анонимен
    #5

    Евала, след тройната коалиция,вече и международното положение му е виновно!! България му отесня!!!

  5. Анонимен
    #4

    Кмета на Златоград стопира отсчката в Гържия, чрез връзките си в Ксанти, Хрисуполи и Кавала, за да може да остане да работи само Златоград - Ксанти и да са оправдани стотиците тонове стомано-бетон, които нахака в коритото на реката в центъра на Златоград. Така вместо околовръснтно в Златоград ще си имат интервръстно!:)))

  6. Анонимен
    #3

    до 1 Ти май страдаш от спин.

  7. Анонимен
    #2

    Отговор на въпроса: откриха Ивайловградския пункт (Кипринос), който обаче е много малък и изолиран и става само за местни нужди. В случая "Тиквата" е невинна, а проблемът наистина си е гръцки. Жалко, защото иначе Гюмюрджина - Кърджали е 80 км, а планинският път Златоград - Ксанти не е алтернатива за пътници със слаби сърца. Сумати народ от нашата страна на границата си отиде с тая Маказа на уста, не доживяха...

  8. Анонимен
    #1

    Миналото лято обикаляхме доста заради Маказа, за когото ни казаха, че през октомври, ноември ще бъде готов. И си спомням много добре как Голямата Тиква след това ряза лентички. Това лято отидохме до Гюмюрджина ( Комотини ) и тръгнахме да се връщаме през Маказа. Каква беше изненадата ни, когато гърците ни казаха, че не е отворен. Въпрос: какво тогава откри Тиквата ? Sin

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.