Гражданите са 99% доволни от услугите на МВР. Понякога и 100%

Снимка: БГНЕС

Тотална и безкомпромисна удовлетвореност от услугите на МВР. Това сочат данните от проучвания, направени от самото силово ведомство. Масово гражданите харесват как и какви услуги им предоставят структурите на МВР. Нямат препоръки как работата би могла да се подобри, защото очевидно това не е възможно. А когато се оплакват, е неоснователно.

Към антикорупция чрез анкети

Да се проучи удовлетвореността на гражданите всъщност е част от антикорупционните мерки на МВР, разписани в годишния им план. Към момента ведомството е отчело изпълнението му само наполовина, т.е. за първите шест месеца на годината. През това време областните дирекции, както и други звена (пожарна, дирекция "Миграция", документи за самоличност и др.) са раздавали анкетни карти на гражданите, на които им се налага да се сблъскат с услугите им. Резултатите са особено окуражаващи.

Гражданите предпочитат на гише

Извадките от анкетните карти вероятно не биха могли да се считат за представителни най-вече поради ниския им брой. А причина за него е настъпилата криза с коронавируса, което пък наложи масово ограничаване на контатки. Въпреки това който е отишъл в МВР, все доволен е останал.

Един от редовните контакти със силовото ведомство е при издаване на лични документи. От въпросната дирекция са отчели едва 43 анкетни карти за шестте месеца на 2020 г.

"От направения анализ на отговорите на поставените в анкетната карта въпроси се установи, че гражданите оценяват обслужването и информацията за предоставените от Дирекция "Български документи за самоличност" услуги като много добро", пишат те.

И правят следния извод: "По-голяма част от гражданите предпочитат да получават необходимата им информация на гише".

99%, понякога и 100%

Преглед на отчетите на останалите структури сочи сходни резултати. Особено добре си вършат работата във Враца, става ясно от написаното.

"В ОДМВР-Враца е проведено проучване във всички 10 структури на дирекцията, които предлагат административни услуги. Удовлетвореността на потребителите е 100%", пишат от тамошната дирекция.

Една идея по-скромни са колегите им от Шумен. Там е проведено едно анкетно проучване в местната дирекция "Миграция". Удовлетвореност – 99%.

Отличен 5.93

Доста по-сериозно са се отнели към анкетирането в областната дирекция в Търговище. Там са успели да препитат 456 души. "От направения анализ се установи като цяло, че гражданите са доволни от качеството на административните услуги, като средната оценка за цялостно обслужване е 5.93", пишат от местната полиция.

Сходна е ситуацията в Добрич. Средната оценка на 284 граждани е "доволен".

Учудващо на нереалния фон от заводолство, в Стара Загора са отчели минимален процент не толкова позитивни граждани. Едва 3% от 165 души са казали, че не са доволни от услугите. А в дирекцията в София-дори са регистрирали оплакване – от работата на ПОС-терминалите.

"Извършена е проверка като сигналите са неоснователни", пишат от МВР.

Споделяне

Още от България

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?