Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Hyundai загуби 8.5 млрд. долара след отказ за работа с Apple за автономен електромобил

4 коментара
Hyundai загуби 8.5 млрд. долара след отказ за работа с Apple за автономен електромобил

Южнокорейският автомобилостроител Hyundai Motor (Хюндай) съобщи в понеделник, че вече не преговаря с американския технологичен концерн Apple (Епъл) за сътрудничество в производство на автономни електромобили и това му коства загуба от 8.5 млрд. долара, предадоха световните агенции.

Новината за разговорите в ранна фаза дойде през януари, но сега от "Хюндай" заявиха, че "не водим разговори с "Епъл" за разработване на автономни превозни средства".

"Получаваме искания за сътрудничество в съвместното разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании, но те са на ранен етап и нищо не е решено", заявиха в понеделник автомобилните производители в съответствие с правилата на фондовия пазар, изискващи редовни актуализации на информацията за инвеститорите относно пазарни слухове.

След съобщението котировките на "Хюндай" се сринаха с 6.2 на сто, което заличи 3 млрд. д. от пазарната капитализация на автомобилостроителя. Акциите на Kia (Киа), която е част от южнокорейската група и според медии щеше да бъде оперативен партньор на "Епъл", загубиха цели 15 на сто или общо 5,5 млрд. д. от стойността.

Телевизия Си Ен Би Си съобщи едва миналата седмица, че "Епъл" е близо до сключване на сделка с "Хюндай" и "Киа" за производство на собствени електромобили, което да започне още през 2024 година.

"Хюндай" е известна с нежеланието си да работи с външни компании, като произвежда двигателите, трансмисиите и дори собствена стомана във вертикално интегрирана верига за доставки като вторият по големина индустриален конгломерат в Южна Корея.

"Измъчваме се как да го направим, дали е добре да го направим или не", заявил изпълнителен директор на "Хюндай" пред "Ройтерс". "Ние не сме компания, която произвежда автомобили за други", допълва представителят на компанията

Анализаторите смятат, че разговорите може да са се сринали поради изтичането на плана за партньорство пред медиите или поради евентуално настояване на "Епъл", че ролята на "Хюндай" ще бъде само като производител на оборудване, а не на стратегически партньор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #4

    Допълнение: Мисля че един ден такива автономни автомобили ще са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за Партийните членове. Който откаже, значи има причина и крие нещо...я къде ходи. я престъп мисъл, я не спазва новговор в купето на автомобила, я няма регистрация във ФейсБук който ще е включен непркъснато в купето... или вози врагове на народа в автомобила. Питайте Дорси за подробности. За пролите ще са само велосипедите(с вграден ДжиПиЕс, де)

  2. Бисерко
    #3

    Загубата не е на Хюндай или Киа, а на техните акционери.Има доста голяма разлика между двете неща. Едно е компанията да загуби в дейността си 3 млрд $, друго е акциите и да паднат, с което богатството на акционерите и да намалее с 3 млрд $.Второто, особено когато е причинено от външни спекулативни слухове, с нищо не променя финансовото състояние на Хюндай или Киа.

  3. Real ''Mickey''
    #2

    Какво общо имат Епъл с производството на автомобили??? И една гайка не знаят как се завива...и на коя страна е нормално резбата и....та корейците да им правят автомобили. И кой ще си купува такива автономни автомобили? Та истинския СОБСТВЕНИК е този който има софтуеъра им, а човека платил автомобила е само наемател. Епъл(Гугъл и т.н.) ще знаят къде и по кое време ходиш ...и ако не му харесваш да те бутне от някоя пропаст. (е, винаги след това могат да обвинят хакери, а и съдебните процеси ще оформят както и при марксически "избори") А Партийните членове ще са ОК (ако не са врагове с партиен билет де)

  4. Борис
    #1

    Причините за провала на преговорите е твърде вероятно да са и двете посочени, като първата е използвана за оказване на натиск върхи "Хюндай", от страна на "Епъл", за приемане на втората, но "Хюндай" не са се поддали на натиска и са поели риска от загуби.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.