Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И това правителство без приоритети в инфраструктурата

8 коментара

Създаденият съвет по инфраструктура към правителството трябваше да реши в петък кои са приоритетните обекти, по които ще се работи през следващите четири години. По-просто казано, няколко министри трябваше да се съберат и да определят кои пътища, мостове, железопътни линии, пристанища, летища и пречиствателни станции са ни най-необходими за икономиката и връзката с останалия свят. И да преценят какви са финансовите сили на държавата и кои от тях ще се строят с пари от бюджета, и кои с частни инвестиции

Нуждата да се въведе някакъв прагматичен ред и синхронизиране на приоритетните обекти е очевидна от състоянието на транспортната, енергийната, телекомуникационната и ВиК мрежите у нас. Пътищата ни не просто са в трагично състояние, а и в непрекъснат ремонт на отделни участъци.

Вместо този дългоочакван ред, след заседанието на съвета по инфраструктура беше съобщена една амбициозна задача, на която ще завидят всички правителства досега.

Според одобрения документ, управляващите от тройната коалиция се нагърбват да построят през следващите години магистралите “Тракия”, “Люлин”, Марица”, “Струма” и “Черно море”. Финансирането щяло да става чрез публично-частно партньорство, разбирай концесии и финансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз.

Сумата, която ни трябва за тези отсечки, е над 3,3 млрд. евро и е почти сигурно, че ще е много повече, защото държавната администрация обикновено не си прави труд да ги актуализира.

Заедно с магистралите кабинетът се е ангажирал и с основния ремонт на пътищата, които са по направление на европейските транспортни коридори. През страната ни минават общо 4 от сухопътните европейски транспортни коридори. Само за ремонта по шосетата по европейските пътища ще ни трябват около 400 млн. евро и още около 80 млн. евро за строителството на обходните пътища край населените места. А финансирането - пак от Кохезионния фонд.

В приетия от правителството документ е записано, че до края на мандата на това правителство, ще се модернизират 913 км. пътна инфраструктура.

Досега подобен документ не е изготвян и разработването му бе необходимо, за да се вземат най-правилните управленски решения.

И железопътната инфраструктура ще бъде реконструирана. Там до 2009 година щели да се инвестират над 251 млн. евро за електрификация и модернизация. А до 2013 година са планирани близо 1,3 млрд. евро за възстановяване на железопътната инфраструктура. За железницата обаче, съвета по инфраструктура не е посочил от какъв източник ще финансира мащабната реконструкция.

Включен е и вторият мост над река Дунав, той по поредния план трябва да е готов през 2009 година. И естествено ще се завърши летище София. Според програмата ще бъдат модернизирани пристанища и летища. За летищата е записано, че ще се дават на концесия, т.е. ще се модернизират чрез частни инвестиции. Освен плановете за концесия на морските летища Варна и Бургас, Русе и Горна Оряховица, ще се дават на концесия и летищата Пловдив и Търговище.

На концесия до края на тази година ще се дават и двете приемни здания на гарите София и Пловдив. В частни ръце отиват и 29 пристанища и пристанищни терминали. Правителството е планирало да вложи до 2009 година около 160 млн. евро в пристанище Бургас и за внедряване на система за управление на корабоплаването край морския бряг. Още 154,85 млн. евро са планирани до 2013 г. за изграждане на речната информационна система по Дунав.

И отново сред основните ни приоритети в инфраструктурата, но в околната среда е през следващите години да построим и доизградим 363 градски пречиствателни станции за отпадни води. Стойността им се изчислява на около 2,2 млрд. евро. Финансирането ще е също от Кохезионния фонд.

През 2009 година трябва да са готови и 10 депа за битови отпадъци в страната и да се завърши разширението на още 4 регионални депа. И някак между другото е споменато, че приоритетно е и изграждането на канализационна мрежа, без уточнение къде, колко и на каква стойност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. зк
    #9

    г-це Атанасова,благодаря за усилието,но очаквам от Тук просто информация.Вашето не е.Не им вярвайте.

  2. koleto
    #8

    ei vijte kvo imam edna ideq... zashto ne pochnete da pechatate pari i da postroite dva pati poveche proekti...

  3. серГЕЙ
    #7

    Мафиотите от МВР, ДС и БСП-БКП са навсякъде !!! В Дупница са тия двамата МВР кадри, в Еленския Балкан е ГЕО Дундаров, във Варна са ТИМ и СССР-мафията, в Бургас и Южното Черноморие са Съветските мутри от ЛУКОЙЛ и местната МВР-ДС мафия, във Банско - също от МВР и червената мафия, в София Бойко-мутрата и другите застрахователи и охранители.....и т.н. ЧЕРВЕНИТЕ барони ни тероризират и лапат до последно преди влизането в ЕС, а ако може и да не влезем - ПО-ДОБРЕ

  4. sam
    #6

    Boje kak se povtariat nestata. Po vremeto na sozializma na vseki kongres se chertaeha grandiozni planove, koito ni priblijavaha do svetloto badeste (veche sme v nego)!.Sega pak - dezata na drugarite otnovo chertaiat grandiozni planove, niakoi ot tiah ste vliazat v badesteto (svetloto), chrez firmite na tatkovzite si, a naroda otnovo ste chaka na vhoda mu.Da a a !!

  5. клиент
    #5

    обичам студените ястия като "избити комунисти", "изклани комунисти", "изтребени комунисти", "обработени в газова камера комунисти". за приготвяне на тези ястия има достатъчно материла всред членовете и симпатизантите на бсп, ндсв, дпс, атака и останалите "леви" макар и извънпарламентарни сили. няма да остана гладен.

  6. бла-бла-блаков
    #4

    каква инфрастуктура, какви пет лева ето малко история, а историята винаги се повтаря...Търсим 2,4 млрд. евро за жп линията от Видин до КулатаБелчо Цаневпратеник на "Стандарт"Солун. Пътуването с влак от София до Солун вече ще е с около 2 часа по-бързо, отколкото с автобус. Това съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев пред журналисти вчера. В момента трите влака, които ежедневно пътуват по линията, вземат разстоянието средно за около 6 часа, а рейсовете пътуват около 50 минути повече. С въвеждането

  7. aman
    #3

    Ей така се работи с размах. Само ако ми кажете на какъв анализ почиват тия мега проекти. Не е ли редно първо да се говори за нужди, а после да се предлага инфраструктура. С тези проекти изтупани от прахта трудно ще вземете евро пари. А за така любимото ви ПЧП - всяка магистрала ще е като Тракия, Софийска вода, Отпадъците. Аман от алчни строители на бетонно бъдеще. Да питам ли що е устойчиво развитие, по-добре не че току виж....

  8. П. Петров
    #2

    Забравена е магистрала Хемус Пътят е отново затворен при Търговище, и големите камиони и автобуси се движат с 80-100км в час по някакъв полупланински път. Докога? Докато стане някоя тежка катастрофа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.