Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ирландци на опашки пред банкомати, за да теглят пари без наличност в сметката

0 коментара
На места пред банкоматите, пускащи пари без наличност, във вторник имаше опашки, но после те спряха да работят и проблемът бе отстранен, сн. GettyImages

Най-голямата търговска банка в Ирландия "Банк ъв Айрланд" (Bank of Ireland) отстрани технически проблеми, които позволиха на нейни клиенти да теглят или прехвърлят средства над това, което са разполагали в сметките им, предаде Ройтерс, цитирана от БТА в сряда.

Това става след публикации в социалните мрежи, които предизвикаха опашки пред банкоматите в страната.

Отделно проблем с онлайн приложението на банката позволи на клиенти с ниски салда или без пари в сметката си да прехвърлят до 1000 евро в свързана сметка с приложение за цифрово банкиране, като "Револют" (Revolut), която впоследствие може да бъде изтеглена чрез банкомат, съобщиха местните медии във вторник.

Ирландската полиция съобщи късно същия ден, че е наясно с необичайната активност около някои банкомати в цялата страна.

Снимки, публикувани в социалните медии, показваха опашки пред някои банкомати, след като проблемът стана актуална тема в платформата "Екс" (X), известна доскоро като Туитър "Twitter".

Проверка на Ройтерс късно вчера не видя опашки пред избрани банкомати в центъра на Дъблин.

В свое изявление от банката посочиха: "Вчера технически проблем повлия на редица операции. Нашите екипи възстановиха тези услуги през нощта и всички услуги са достъпни за клиентите тази сутрин. Наясно сме, че техническият проблем означава, че някои клиенти са успели да изтеглят или прехвърлят средства над нормалните си лимити. Тези преводи и тегления ще бъдат приложени към сметките на клиентите днес."

Ирландският министър на финансите Майкъл Макграт поиска от централната банка да изготви пълен отчет за случилото се и дали са необходими допълнителни стъпки за намаляване на риска от подобни прекъсвания в целия сектор.

Централната банка заяви, че наблюдава ситуацията и се ангажира с "Банк ъв Айланд", за да гарантира, че всички идентифицирани проблеми и грешки са разрешени за клиентите.

Помолен за допълнителни подробности за проблема, говорител на банката каза, че няма какво да се добави, освен че е технически проблем.

"Призоваваме всеки клиент, който може да изпадне във финансово затруднение поради превишаване на сметката си, да се свърже с нас. Искрено се извиняваме за смущенията, причинени от това прекъсване", се добавя в изявлението на банката.

Освен това се казва, че приложението и онлайн услугите на банката може да са бавни в сряда, тъй като наваксват с обработката на плащания.

Говорителят каза, че обемът на транзакциите, извършени във вторник вечерта, не е значителна част от средните дневни потоци и че на клиентите няма да бъдат начислени лихви върху надвзети суми.

Акциите на банката останаха без промяна в ранния следобед днес.

От "Револют" не са се ангажирали с коментар, допълва Ройтерс.

Платформата за цифрово банкиране съобщи по-рано тази година, че има повече от два милиона клиенти в Ирландия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.