
Забелязва се разширение на пазара с по-здравословни и с високи функционални качества напитки, анализират от асоциацията.
Най-динамично, както и предходните години, остава нарастването на потреблението на бутилирани води. Те са безспорен лидер сред всички търговски марки напитки с дял от 27 процента с ръст на продажбите от 22 на сто. Това означава, че през миналата година сме изпили с 114 млн. л повече трапезни, минерални и изворни води, което прави потребление средно от 81 л на човек.
Над 40 марки бутилирани води се предлагат на пазара в различни опаковки и разфасовки. От АПБНБ отчитат 41-процентен ръст при пазаруването на галони от 19,4 литра за офиса и дома.
При газираните напитки консумацията е достигнала 537 млн. л или 70 л на човек, което е с 9,5 на сто повече от предходната година. "Коловите" напитки продължават да държат лидерски позиции с дял от 29 процента. При напитките "лайт" е отбелязан ръст от 29 на сто.
Потреблението на плодови сокове и нектари през 2006 г. е достигнало 10 литра на глава от населението и е с 9,6 процента повече от предходната. Вече се увеличава разнообразието от местни и вносни продукти и се разширява конкуренцията, като българските безалкохолни държат 90 процента от продажбите.
Обемът на консумация на негазирани напитки през 2006 г. е достигнал 156 млн. л, което е с 18 процента по-високо от предходната. Потребителят проявява висок интерес към негазираните напитки и пуншове, обемът на които расте с 26 процента.
Увеличено е потреблението на студен чай с 23 процента, а на енергийните напитки - с 43 на сто. Въпреки това техният общ пазарен дял е 1,1 процента. Цените на безалкохолните напитки през 2006 г. като цяло са нараснали с около 2,5 процента в сравнение с предходната година. Причина за това са по-високите цени на горивата, на опаковките и на транспортните разходи, уточняват от АПБНБ.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент