Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изхарчили сме 1,025 млрд. лв. за безалкохолни

2 коментара
Изхарчили сме 1,025 млрд. лв. за безалкохолни
През 2006 г. у нас са били изпити 1,405 млрд. л безалкохолни напитки, на обща стойност близо 1,025 млрд. лв., съобщиха в понеделник от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (АПБНБ). Това прави средно на човек по 184 л, което е с 26 л повече в сравнение с 2005 г. Така с ръст 16 процента в потреблението този сегмент от търговията запазва ясно изразената тенденция през последните няколко години за увеличение на продажбите. Делът на безалкохолните в общото потребление на всички видове търговски марки напитки на пазара е нараснал от 60,0 на сто на 62,0 на сто.

Забелязва се разширение на пазара с по-здравословни и с високи функционални качества напитки, анализират от асоциацията.

Най-динамично, както и предходните години, остава нарастването на потреблението на бутилирани води. Те са безспорен лидер сред всички търговски марки напитки с дял от 27 процента с ръст на продажбите от 22 на сто. Това означава, че през миналата година сме изпили с 114 млн. л повече трапезни, минерални и изворни води, което прави потребление средно от 81 л на човек.

Над 40 марки бутилирани води се предлагат на пазара в различни опаковки и разфасовки. От АПБНБ отчитат 41-процентен ръст при пазаруването на галони от 19,4 литра за офиса и дома.

При газираните напитки консумацията е достигнала 537 млн. л или 70 л на човек, което е с 9,5 на сто повече от предходната година. "Коловите" напитки продължават да държат лидерски позиции с дял от 29 процента. При напитките "лайт" е отбелязан ръст от 29 на сто.

Потреблението на плодови сокове и нектари през 2006 г. е достигнало 10 литра на глава от населението и е с 9,6 процента повече от предходната. Вече се увеличава разнообразието от местни и вносни продукти и се разширява конкуренцията, като българските безалкохолни държат 90 процента от продажбите.

Обемът на консумация на негазирани напитки през 2006 г. е достигнал 156 млн. л, което е с 18 процента по-високо от предходната. Потребителят проявява висок интерес към негазираните напитки и пуншове, обемът на които расте с 26 процента.

Увеличено е потреблението на студен чай с 23 процента, а на  енергийните напитки - с 43 на сто. Въпреки това техният общ пазарен дял е 1,1 процента. Цените на безалкохолните напитки през 2006 г. като цяло са нараснали с около 2,5 процента в сравнение с предходната година. Причина за това са по-високите цени на горивата, на опаковките и на транспортните разходи, уточняват от АПБНБ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Mancunian
    #3

    А зa aлкохолни нaпитки колко сме изхaрчили - три пъти по толковa? ;-)

  2. General.
    #2

    НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ``ГРАЖДАНСКО ОБЕДИНЕНИЕ БЪЛГАРИЯ``/Искам да работя и живея за България/ . П О К А Н А ; www.sgob.narod.ru, Научно-технически съвет. Редовни сбирки; всяка сряда от 15.00 часа, адрес: София-1000, ул``Сафроний Врачански``№30, тел: 02/9318006, 9871522, 9883796;Отговорник за НТС-Михаил Вашкевич; [email protected], GSM: 0889-200141.Задължения; Следи за новостите в обществената сфера;-Създава автоматизирана система за управление и обработка на информацията.-Осъществява контакти с научни, културни и обществени институции.-Огласява в печата наши и чуждестранни постижения. ЗАПОВЯДАЙТЕ!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.