Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изтребителите ни МиГ 29 няма да участват в "Кооператив кий 2003"" заради руснаците

0 коментара

Поради забавянето в ремонта на българските изтребители МиГ 29, те за първи път няма да участват в най-голямото международно авиационно учение "Кооператив кий"2003 на 13 септември. Това съобщи днес в Пловдив началникът на ВВС Димитър Георгиев.

След поредица от закъснения, експертите от РСК "МиГ" бяха поели ангажимента до 13 август да изкарат от пловдивския клон на "Терем" 6 ремонтирани български изтребители. Днес се оказа, че всъщност са спазили обещанието си само за три. За останалите все още не са дошли двигателите от Русия, обясни пред Mediapool.bg ген. Георгиев и изрази надежда, че това все пак ще бъде факт през септември. Днес той разговарял с представители на руския екип, които признали, че има проблеми, но те не били нерешими и са обещали да ги преодолеят до края на месеца.

Именно заради постоянните закъснения и неизпълнения на ангажименти от страна на руската компания, която отговаря за реализирането на проекта по модернизацията на българските изтребители, преди месец министъра на отбраната Николай Свинаров заяви, че е поискал РСК "МиГ" да плати неустойка от половин милион долара. От МО така и не казват дали парите са били преведени. Задвижени са процедурите по искането на неустойката, бе единственият отговор на този въпрос от страна на пресцентъра. Според източници от НДСВ средствата действително не са постъпвали по сметката на МО, а думите на Свинаров са целели само "сплашващ ефект". Но, както се вижда, със съмнително качество.

Днес, ген. Георгиев обясни още, че трите, все пак ремонтирани, изтребителя не могат да бъдат използвани за авиационното шоу, защото облитането им е било направено само преди две седмици и то от руските пилоти, а процедурите за приемането им от българска страна отнемали време. Освен тях България има още две ремонтирани МиГ 29, но според шефа на ВВС би било несериозно да се явим само с два изтребителя на шоуто. Отделно те били напълно недостатъчни като бройка, за да може осемте, специално обучени да летят с тях пилоти, да направят минимума от 60 часа. Той се изисква, за да се явят на обучението.

Ген. Георгиев съобщи още, че заради липса на резервни части, вече четвърти месец на земята са и петте вертолета БИЛ - 206. Проблемът бил в тромавите процедури, предвидени по Закона за обществените поръчки. Открай време ГЩ иска промяна в закона или поне облекчени процедури за армията, за да получават по-бързо поръчаните доставки. Засега, те използват вратичка в закона и минават по чл. 6, който позволява да не се провеждат конкурси за доставки, свързани с националната сигурност.

Фирмите, обслужващи машините БЕЛ имат само три регионални центъра в света за доставки на резервни части и те са в Амстердам, Хонконг и Канада, обясни ген. Георгиев, цитиран от БТА. Представяте ли си колко време е необходимо за доставката на части само от един център, който за Европа се намира в Амстердам? допълни генералът и добави, че съветът за отбрана ще създаде работна група, която да представи нова схема за осигуряване на българската армия с резервни части. Според него това щяло да стане до април 2004. Едва тогава той очаквал и частите да бъдат осигурени, а вертолетите отремонтирани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.