Допълнителни 13.46 млн. лв. отпуска държавата за разширяването на пристанище Бургас, съобщиха от правителствената информационна служба в четвъртък. Средствата са за финансиране на строежа на нов подходен канал и ще са за сметка на бюджетните кредити по проекта за реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив-Свиленград.
По този проект се очаква до края на годината планираната субсидия да бъде изцяло усвоена за отчуждителни процедури и съпътстващи дейности, а от държавните инвестиционни заеми за този проект ще остане лимит от 19 217 575 лв. от тях ще се пренасочат въпросните над 13 млн. лв. за разширението на южния ни черноморски порт.
Увеличението на капацитета на пристанището се изгражда със заеми от Японската банка и със съфинансиране от българската страна. Подходният канал се строи изцяло с български средства. Изпълнителна агенция по проекта е "Пристанище Бургас" ЕАД.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Стига сте писали глупости.1.Нов подходен канал няма да се "строи"-само ще се удълбочи чрез драгиране стария.2.Това въобще не е разширение на пристанище.
Като ще пишете за разширението на Порт Бургас със заем от Японска банка поне кажете защо една четвърт от парите изчезнаха и японците заплашиха,че ще спрат проекта.И как после парите се намериха усвоени в порт варна?И каква е ролята на буратино-н. василев в тази телепортация?