Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Керинг" купува 30% от "Валентино" за 1.7 милиарда евро

0 коментара
Италианският дизайнер Валентино, който основава едноименната компания през 1960 г. Днес той е на 91 години.

Френският компания за луксозни стоки "Керинг" (Kering) е постигнала споразумение за придобиване на 30-процентов дял от италианската компания за луксозна мода "Валентино" (Valentino) за 1.7 милиарда евро от катарскa инвестиционна компания, предаде Асошиейтед прес.

С това придобиване "Керинг" се опитва да увеличи приходите си на фона на опитите си да оздрави бившия гигант в сектора "Гучи" (Gucci).

"Керинг" обяви днес приходи от 10.1 милиарда евро за първата половина на годината, което е растеж с 2 на сто, докато продажбите на "Гучи" са в застой.

Според оповестеното вчера споразумение "Керинг" има опцията да купи 100 на сто от "Валентино" не по-късно от 2028 г.

Партньорството може да доведе до това, че катарската инвестиционна фирма "Майхула" (Mayhoola) да стане акционер в "Керинг", както и други потенциални "съвместни възможности", според комюникето.

Председателят и главен изпълнителен директор на "Керинг" Франсоа-Анри Пино изрази възхищението си "от еволюцията на "Валентино" под управлението на "Майхула". Според "Керинг" катарската инвестиционна компания е превърнала "Валентино" в "една от най-уважаваните луксозни къщи в света".

"Много съм доволен от тази първа стъпка в сътрудничеството ни с "Майхула" за развитието на "Валентино", с която ще продължим стратегическото ни пътуване за издигане на марката", заяви Пино.

Той отбеляза и ролята на главния изпълнителен директор на "Валентино" Якопо Вентурини, който "ще продължи да ръководи "Гучи", осигуряващ почти половината от приходите на "Керинг" и в процес на преструктуриране с нов управленски екип и нов креативен директор Сабато де Сарно. Той ще представи първата си колекция по време на Седмицата ма модата в Милано през септември.

Компанията "Валентино", основана от Валентино Гаравани през 1960 г., е натрупала приходи от 1.4 милиарда евро през 2022 г. Пиерпаоло Пиколи е бил креативен директор на "Валентино" от 2008 г., работейки с Мария Грация Киури от 2008 до 2016 г.

С корпоративната си база в Милано и дизайнерско студио в Рим модната къща "Валентино" е стълб на Парижката седмица на модата с колекциите си дамска мода и висша мода, а неотдавна се завърна и с колекция мъжка мода в Милано.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.