Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китай забрани на авиокомпаниите си да плащат въглеродния данък на ЕС

10 коментара
Китай забрани на авиокомпаниите си да плащат въглеродния данък на ЕС

Китай заяви в понеделник, че е забранил на авиокомпаниите си да изпълняват схемата на Европейския съюз за налагане на такси върху въглеродните емисии, която действа от 1 януари. Тази мярка, обявена в понеделник, може да се отрази негативно на китайските авиопревозвачи, които да понесат евентуалните ответни мерки от страна на ЕС.

Както съобщава китайската държавна агенция Синхуа, в понеделник властите са забранили на местните авиокомпании и да повишават цените на билетите без разрешение от правителството.

В Пекин смятат, че европейският данък, с който се облагат всички авиокомпании, осъществяващи полети до и от територията на ЕС, противоречат на принципите на Рамковата конвенция на ООН за климатичните промени (UNFCCC) и на международните правила в областта на авиационните превози.

Според изчисления на държавния съвет на Китай, данъкът ще струва на китайските авиокомпании 95 млн. евро допълнителни разходи годишно. Пекин се надява ЕС да приеме компромис, който да позволи на Европа и Китай едновременно и заедно да се борят с глобалните климатични промени и да развиват международни въздушни превози.

ББС напомня, че данъкът върху въглеродните емисии бе разкритикуван и от САЩ и Канада. През последните години авикомпаниите и без това са натоварени от ръста в цените на горивата и не искат допълнителни разходи.

Според плановете на ЕС новият данък ще се плаща от около 4 000 авиокомпании. Данъкът би трябвало да струва на всеки пътник между 2 и 12 евро допълнително в зависимост от това доколко екологичен е самолетът. Авикомпаниите, които отказват да плащат данъка, в бъдеще могат да бъдат лишени от правото да прелитат през въздушното пространство на Европейския съюз.

Няколко развити страни, включително Индия, Русия, Китай и САЩ се обявиха против новия европейски план, известен като система за търгуване на въглеродни емисии. Той предвижда санкции, които да насърчат авиокомпаниите да ограничат въглеродните емисии. ЕС твърди, че системата е необходима, тъй като вредните емисии от авиоиндустрията се очаква да растат. Според противниците на плана той е прекалено скъп.

Финансовите санкции влизат в сила от 1 януари 2012 г., но ефективното им плащане е разсрочено до 2013 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Gen. Augusto Pinochet: Китайците са прави в този случай. Ветото им в ООН по отношение на Сирия бе безпринципно. Искат да го изтъргуват за нещо с американците. Сега ще си отнесат протестите пред посолствата им в демократичния свят.

  2. Анонимен
    #9

    Тъй като летя изключително рядко, особено до Китай, това не ме интересува, но по-важно ми е да зная разрешила ли е ЕК кривите краставици, разнокалибрените домати и пиенето на вода като средство против дехидратация на организма. Това ми е екзистенциално !

  3. Анонимен
    #8

    Както винаги, Европа е лидер в прокарването на незаконни проекти, покачващи цените на горивата и превозите - важното е бюрократите от Брюксел да не останат без работа! Да не говорим че скорошните фалити на Малев и Спанеър са пак дело на тия с брюкселско зеле в главата, след като ЕК нареди на МАЛЕВ в спешни срокове да изплати на унгарското правителство над 400 милиона долара, уж получени като незаконни помощи преди 4 години. Коя нормална компания, кажете ми, може да устои на такова кръвопускане за

  4. Анонимен
    #7

    То че Евопа и Америка са в криза верно е, ама на източните братя им е още рано да се дръвчат на по-големите. Китай е все още работилницата на развития свят. И не е прилично тези от работилницата да се зъбят на ръководството. Хайде умната че ще се намерят други евтини работници да сменят тези с червените потнициц.

  5. Анонимен
    #6

    до номер 5 - ами хайде прав ти път към русия или китай - там управляват чудесни хора по един чудесен начин и на теб ще ти е супер ...

  6. Анонимен
    #5

    Брюкселските паразити по брюкселското зеле се ижранват с такси и акцизи, а след храносмилане отделят чрез отделителната си система меморандуми и директиви.

  7. Анонимен
    #4

    3: То ще стане -10. А ти вземи да прочетеш нещо.

  8. Анонимен
    #3

    Може би трябва да стане -10 през юли, за да разберат тъпаците, че глобалното затопляне е една огромна измама....

  9. Анонимен
    #2

    ами да си летят до москва и обратно и това е...аре чао...и без това авиациония бизнес смърди и масово фалира

  10. Анонимен
    #1

    който е луд, да плаща.Колко комини в Европата произвеждат СО2,та е стигнало до аеропланите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.