Темата за "глобите и билетите" е почти постоянно на дневен ред пред столичното кметство. През последните години градския транспорт в София постоянно влошава своите финансови резултати въпреки периодичното увеличение на цените на билетите, които в момента струват 1 лев. Според наредбата при залавяне на пътник без билет той трябва да плати фиш за 10 лева. При отказ му се съставя акт за 70 лева.
Без присъствието на полицай обаче контрольорите в транспорта няма как да напишат акт, защото нямат право да изискат личната карта на нарушителя.
Кметът на София обясни, че ниската събираемост на приходите се дължи на факта, че много хора са готови да платят глобите, защото те не са достатъчно високи, като си правят сметка, че така ще им е по-изгодно, отколкото да си купят билети.
"Трябва да се стимулират гражданите да са редовни пътници, да се контролират и част от това е и повишаване на санкциите", заяви Фандъкова и допълни, че през септември общинската администрация трябва да излезе с "концепция за преструктуриране, модернизиране и оптимизиране на градския транспорт".
Това ще е поредния опит в тази посока. През миналата година бе създаден Центърът за градска мобилност, който обедини "Паркинги и гаражи" и Столичната компания за градски транспорт. През 2008 година предният зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов, който си тръгна заради задкулисни договорки за приватизация на транспорта, обяви, че има стратегия от "200 страници" и вече се работи по нея.
Законността на глобите, които се налагат от контрольорите, също е стара тема за администрацията. През 2008 година Софийският административен съд обяви, че те нямат право да пишат актове, защото са представители на търговско дружество, а по закон административно-наказателни актове могат да издават само представителите на държавната и местната власт. Това решение обаче бе отменено от Върховния административен съд.
Във вторник Фандъкова се върна и на темата за "тикет-системата" в градския транспорт, която също стои на дневен ред от 6 години. Засега възможност за електронно регистриране на абонаментни карти и купуване на билети от автомати е създадена единствено в тролеите и трамваите.
През декември 2006 година Столичният общински съвет одобри договора за чешката фирма "Микроелектроника" за внедряването на тикет-системата. Платената цена бе 2.9 млн. евро. Тогава администрацията на предния кмет Бойко Борисов обясни, че до септември 2007 година системата ще бъде внедрена в целия транспорт.
Сега от думите на Фандъкова стана ясно, че това изобщо не е така и тя заговори, че за довнедряването ѝ са необходими 7-8 млн. евро.
"Видяхме, че тази система дава ефект в трамваите, тролеите и трябва да се въведе и в автотранспорта, като идеята ще бъде обсъдена с Европейската банка за възстановяване и развитие", каза Фандъкова.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
51 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
ще те бия http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=127318613951722
Градският транспорт е транспорт за граждани!Тези, които се возят без билети и които оставят билетите си на седалките за повторно ползване не са граждани. Те трябва да бъдат санкционирани.Това няма нищо общо с факта, че една проста жена, каквато е Фандъкова, е кмет на столицата ни.
Тогава администрацията на предния кмет Бойко Борисов обясни, че до септември 2007 година системата ще бъде внедрена в целия транспорт.А, в такъв случай Фандъкова е объркала, защото Б.Б. не греши.
в центъра, др. Фандъкова !
Трябва само да се съберат!Това е златната мина на Софийската община!
Ами аз чаках 40 мин. автобус при темп. -13 градуса, при дадено разписание на 15 мин. За това сметнах, че Центъра за градска мобилност не си изпълни договора, според който ако аз си закупя билет, то на 15-тата минута ще има автобус.Поради това НЕ си продупчих билет. НЕ си го дупча и, когато през зимата в автобуса са минусови температури. И през лятото, когато са + 30 и тогава не го дупча, защото както написа участник по-долу в автобусите се возят ГРАЖДАНИ, а не овце, кокошки, касетки с бутилки или …
др. стока. Граждани не се возят при СВИНСКИ условия. Когато общината започне да уважава гражданите си, тогава и аз ще започна да я уважавам. До тогава като данъкоплатец на общината и държавата /да не забравяме и държавните дотации/ аз няма да си дупча билет.
Ако е вярно, че даскалицата е казала това,"Кметът на София обясни, че ниската събираемост на приходите се дължи на факта, че много хора са готови да платят глобите, защото те не са достатъчно високи, като си правят сметка, че така ще им е по-изгодно, отколкото да си купят билети.", то сигурно трябва да я занесат на сянка и да я охладят. Няма спор СЛЪНЧАСАЛА е.Бързо Възстановяване!!!
дупчат билети.Като видя как глобяват някой циганин ще започна и аз да си плащам глобите на кресливите контрольорки, дошли в София от Самоков, които искат да им бутнеш 2 кинта за да те пуснат. Въобще не им пука за глобите на софийската община.
И сто лева да стане глобата, а ако погледнем в другите бивши соц. столици - глабата не е по-малко от 30-40 лева, нищо няма да се промени, защото мисля, че тези от форумците, които се возят в градския транспорт са забелязали следното явление. А именно, влизат контрольорите, а още по-често това става когато е един контрольор/ка, "хващат" нередовен пътник и вместо да го глобят, му продават един билит от 1 лев. Добра търговия, нали? Това ли е системата за контрол, кой контролира контрольорите? И кого …
мамят те, търговското дружество "Център за градска мобилност", или редовните пътници, които са имали "неблагоразумието" да си купят талони, билети или не дай си боже карта за 1 месец.Та това да види другарката Фъндъкова и да реагира ако сметне за нужно!
Общественият трансп.навсякъде по света се спонсорира от общини/държава и пр.Ако тая другарка мисли да скалъпи бюджета от билети дълбоко се лъжи или просто хабер си няма.