Колективно подаване на оставки в руския вестник "Ведомости"

Колективно подаване на оставки в руския вестник "Ведомости"

Петима зам. -главни редактори на водещия руски икономически всекидневник "Ведомости" подадоха оставка днес след месеци на полемика с новия главен редактор, обвинен в цензура, предадоха световните агенции.

Единият от тях е Борис Сафронов, който е във вестника от 1999 г., а другите са с 15-годишен стаж в изданието. Те напускат в знак на протест срещу назначаването на Андрей Шмаров за главен редактор на "Ведомости", се посочва в онлайн статия на вестника днес.

Икономическият всекидневник беше купен в края на миналия месец от Иван Йериомин - директор на неизвестна медийна агенция на име "Федералпрес".

Оттогава журналистите разкритикуваха зачестилите случаи на цензура по най-разнородни теми, било то за оставането на власт на президента Владимир Путин след изтичане на мандата му, било то за намаляването на популярността на държавния глава според допитване на центъра "Левада", било то за статии, касаещи петролния гигант "Роснефт".

Подалите оставка заместник-главни редактори твърдят, че продажбата на "Ведомости" де факто е била поемане на контрол върху изданието от "Роснефт" и влиятелния ръководител на компанията Игор Сечин, който е много близък до Путин.

През май разследване на "Ведомости", "Медуза", "Форбс Русия" и "Дъ бел" разкри, че "Роснефт" на практика контролира икономическия всекидневник и е имала възможност да избере новите му шефове, защото банка, притежавана от компанията - Руската банка за регионално развитие - е придобила задължение на предишния собственик на "Ведомости", Демян Курдявцев.

През последните месеци десетина от общо над 90 журналисти от вестника, сред които трима шефове на отдели, напуснаха изданието заради нежеланието си да работят с новия главен редактор.

Споделяне

Още от Свят