Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Конвенция определя правилата за строежа на Бургас–Вльора

6 коментара
Конвенция определя правилата за строежа на Бургас–Вльора

Експертните групи от България, Албания и Македония ще приемат окончателния текст на тристранната конвенция между трите държави за строителството на петролопровода Бургас – Вльора, съобщиха в понеделник за Mediapool от компанията АМБО. 

Срещата ще се проведе на 26 юли в София. С тази конвенция ще се определят няколко основни задължения на правителствата на трите държави и собствениците на съоръжението, които ще експлоатират тръбата. В документа ще се разпишат екологичните стандарти, на които трябва да отговаря нефтопровода, данъчните правила, по които ще работят бъдещите собственици на петролопровода, задълженията на трите правителства да осигурят непрекъснатост на тръбата от началната до крайната точка и гаранции за това, че няма да се приемат юридически документи, които на направят невъзможна работата на съоръжението в бъдеще.

На основата на този документ след това компанията оператор ще подпише договорите за управление на съоръжението с правителствата на всяка една държава поотделно. От АМБО коментираха, че документът трябва да се одобри първо от Министерски съвет, а след това да се ратифицира и от парламента, за да придобие законова тежест.

Запознати твърдят, че след като се уреди проблема с тристранната конвенция, бъдещите инвеститори в тръбата ще излязат “на светло” и имената им ще станат публично достояние. Експерти твърдят, че АМБО има готовност веднага след срещата в края на юли да започне работа по доклада за оценка на въздействието  на околната среда (ОВОС) на бъдещата тръба и да възложи предварителните технически проучвания на трасето.

Все още не е ясно дали входната инфраструктура на петролопровода до Албания, който ще тръгва от Бургас, ще се строи заедно с тръбата до гръцкото пристанище Александруполис. Според специалистите е възможно документът изпратен от руската страна на българското и гръцкото правителство за Бургас–Александруполис да третира същите проблеми, каквито ще са разписани и в документа за Бургас–Вльора. Според публикуваната информация от гръцките медии преди близо две седмици, може да се приеме, че кандидат-собствениците на тръбата до Гърция искат самостоятелна платформа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ххх
    #7

    За БАП има нефт, а за АМБО няма. Рибата още е в морето...Единственото допустимо решение е използуването на Нефтопристанището в Бургас. Всичко останало е неприемливо поради опасност от екокатастрофа в морето и по трасето.А най добре е да няма никакви тръбопроводи. Природата ни е по скъпа от жалките далавери на няколко близки до властта кръгове и обръчи.Преди известно време Лукойл предизвика разлив в Бургаски залив и набързо "смачка" нещата. Не ни трябват тръбопроводи при дивите нрави в държавата.

  2. Читател
    #6

    Не само дивите нрави но и безотговорните политици са достатъчни за изразената от ххх позиция. Достойна за подкрепа!

  3. 4i4o
    #5

    ni6to ne razbirash. stoi si na selo i si kopai 4u6kite. Za BAP izobshto niama neft zashtoto rusnacite otlichno zaniat che niamat pazar v sredizemno more.

  4. ххх
    #4

    Зад БАП (Бургас Александруполис Пайплайн) стоят ТНК-Бритиш петролиум , Роснефт и др., така че нефт и пазари са осигурени. Зад АМБО стоят няколко ентусиасти, които се мъчат да осигурят нефт. Участвувал съм в консултации по определяне на параметрите и вариантите за разположение на входното устойство на тръбопровода - пристанище или СПМ (буй).Поддържам становището, че и при двата тръбопровода има опасност от екологично замърсяване, особено познавайки българските условия и нрави.Единствено що годе приемливо условие е използуване на нефтопристанището в Бургас и плащане на общо основание на пристанищни такси от корабите, превозващи нефта.

  5. Джейхан
    #2

    Започнали са проучванията Джейхан - Свиленград. Като гледаме темпото на АМБО може и да изпреварят БАП.

  6. Antares
    #1

    До колкото схващаме(непосветените)възможните проекти са два: Бургас-Александрупулис и Бургас-Вльора(АМВО). Петролът идва от Русия и Каспийския регион съответно. Зад единия проект стои Русия, която иска на първо време от нас нейните танкери да не плащат пристанищни такси? Зад другия стои САЩ, коато още не се знае какво иска. Важното е днес, България (не временните правителства които я управляват) да прецени къде нейният стратегически и изгоден път(защо не и двата)! Разбира се екологията,т.е. опазването

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.