Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

КРС заплаши мобилните оператори заради преносимостта на номерата

5 коментара

Ако мобилните оператори създават проблеми за преносимостта на номерата, ще им бъдат налагани максимални санкции, заплаши ги в четвъртък председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков по време на дискусия за конкуренцията на пазара на телекомуникационни услуги.

По думите му сто процента от потребителите не са доволни от преносимостта на номерата и жалбите продължават да се увеличават, посочи регулаторният шеф.

Комисията не толерира подобна практика без значение кой е операторът и каква е неговата пазарна сила, заяви Божков. Ден по-рано от “Мобилтел“ обвиниха комисията, че не третира равностойно операторите при налагането на санкции за техни нарушения.

Само за месец . от 6 август до 6 септември, в КРС са постъпили 70 жалби от клиенти на GSM-операторите. До края на септември жалбите са 137, а за първите две седмици на октомври те вече са 150. Броят на жалбите не бива да заблуждава за това колко клиенти са недоволни от услугата, каза Божков. Само в една жалба на “ГлоБул“ става въпрос за над хиляда и двеста номера, уточни той.

Цените за роуминга ще продължат да падат и към 2015 година може да "приближат нулата", каза от своя страна Зинаида Златанова, ръководител на представителството на Европейската комисия в България, цитирана от БТА.

В т.нар. цифров дневен ред на ЕК, една от ключовите инициативи по евростратегията 2020, е поставена цел разликите между тарифите за роуминг и вътрешните национални тарифи да се намаляват възможно най-много, посочи Златанова.

Регулацията за роуминга беше приета през 2007 г., когато се одобриха и първите авани на цените на тази услуга. Ревизия две години по-късно свали още тарифите за разговори и въведе ограничение за писаните зад граница SMS-и.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 07
    #6

    Тоя Божков се прави на голяма работа, но го слушах и гледах- абс. смешник..

  2. koko
    #5

    kakvi globi be????

  3. Янаки Ганчев
    #4

    Изпрати на : http://www.mtel.bg/contact.php?topic_id=http://www.vivacom.bg/bg/residential/help_and_advice/contact_ushttp://www.globul.bg/bg/contact.html/ [email protected] /"Потребители искат етичен кодекс за отношенията с мобилните оператори.Основното изискване на потребителите е да бъде въведена институцията на медиатор или телекомуникационен омбудсман, който да решава проблемите между потребителите и доставчиците на услуги.

  4. Янаки Ганчев
    #3

    На 21 октомври, четвъртък, от 11.00 часа до 13.00 часа, Българската телеграфна агенция организира кръгла маса на тема: "Конкуренцията на пазара на телекомуникационни услуги и бъдещето на широколентовия интернет в полза на потребителите".БРАВО БТА , БРАВО АМА ОСТАВЕТЕ В АБРИВИАТУРАТА СИ САМО " ТА", БЪЛГАРСКА... НЕ ВИ ПРИЛЯГА !!!ЗАЩО НЕ БЯХА АКРЕДИТИРАНА ЗА УЧАСТИЕ ОРГАНИЗАЦИ ЗАЩИТАВАЩИ ИНТЕРЕСИТЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ???AСОЦИАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИИ И ИНТЕРНЕТ иАКИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ Може

  5. Янаки Ганчев
    #1

    Потребители искат етичен кодекс за отношенията с мобилните операториНуждата от обществен договор между потребителите и мобилните оператори налага приемане на общ Етичен кодекс, заяви за „София прес” Янаки Ганчев, председател на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни услуги. Асоциацията вече подготвя проект за кодекс, който ще бъде подложен на обществено обсъждане и ще бъде приет на кръгла маса през ноември. Основното изискване на потребителите е да бъде въведена институцията на медиатор

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.