Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Летище Пловдив става център за евтини полети

5 коментара
Летище Пловдив става център за евтини полети

Развитието на летище Пловдив да се насочи към обслужване на пътниците от евтините авиокомпании, препоръчаха от британската консултантска компания "Ей Ес Ем" (АSM -Airport Strategy&Marketing). Те представиха в сряда визията си за развитие на аеропорта. Според представителя на британските консултанти Джон Грант, откриването на нова линия от летище Пловдив за всяка авиокомпания ще е с висок търговски риск и трябва да се търсят допълнителни стимули за привличане на авиокомпаниите.

Такъв може да е намаляване на летищните такси, въпреки че държавните тарифи за кацане, навигация в зоната на летището и пътник се определят от Министерски съвет и важат за всички летища в страната. Грант изрази учудването си, че националното летище в София и пловдивският аеропорт са с еднакви летищни такси.

Според експертите от "Ей Ес Ем", нискотарифните авиокомпании създават пазар там, където е липсвал, защото 59 на сто от пътниците на нискотарифните авиокомпании са "новосъздадени", т.е. те не биха ползвали въздушен превоз по редовни линии. Ползите от привличането на нискотарифните авиокомпании да оперират на едно летище в много случаи са по-големи, отколкото печалбите от традиционните въздушни превозвачи, коментира Грант. Установено е, че пътниците, които плащат по-малко за билет, остават повече пари в търговските обекти на летището и в града, който посещават.

Въпреки това от "Ей Ес Ем" препоръчват за развитието на летището в Пловдив да се ползва моделът за създаване на Фонд за развитие на маршрути. Във фонда ще се включат представителите на местния бизнес – туристическия бранш, промишлени и транспортни дружества, които да изяснят визията за развитието на летището съобразно икономическите и регионалните цели на района.

До края на годината трябва да бъде открит новият пътнически терминал на пловдивския аеропорт, но според директора Янко Янков, този срок за рязане на лентата е твърде оптимистичен.

Има 3-4 идейни проекта за развитието на летището, но ще бъде пусната обществена поръчка. Целта на развитието на летището е то да стане целогодишно, а не да работи само три месеца, за да обслужва зимните чартъри с туристи за родните планински курорти. За 2007 година през летището са преминали над 100 хил. пътници, поясни директорът Янков. В тях обаче се включват и тези, които са били обслужени заради пренасочените полети от софийското летище.

Проучването на английската консултантска фирма не е включило възможността за развитието на пловдивския аеропорт като карго летище, защото заданието не е изисквало това, каза Джон Грант.

Янков потвърди, че в рамките на летище Пловдив има място за строителство на карго терминал, но той не е включен в краткосрочната програма до 2009 година на дружеството, защото не е направена заявка от бизнеса в града, че има нужда да изнася товари по въздух. За развитието на летището е нужно и прокарване на жп връзка до него. За целта е необходимо да се удължи съществуващата жп линия, поясни Янко Янков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nezy
    #6

    Една от причините за изоставането на Пловдив е липсата на гражданско летище. Не може да се разчита само на групи, посещаващи града. Когато обясним на чужденец, че трябва да кацне в София и след това да се предвижи с автобус или влак за 2 часа, той не може да го проумее. Затова предпочита Варна или Бургас.

  2. KORECTOR
    #5

    s

  3. Пловдичанин
    #3

    Когато цигените работят, не крадат и не издевателстват, нямам нищо против тях. Но такива се няколко! Останалите да хващат евтините полети и да заминават! Ще си отдъхнем!

  4. morskiq56
    #2

    Няма спасение,брато,връщат ни ги!

  5. Pld
    #1

    Нищо няма да направят с летище Пловдив в близките 3-5 години. Всичко това са медийни балони. Всичко се диктува от София, те няма да намалят таксите, няма да се ремонтира чакалнята и по този начин няма да позволят част от нискотарифните авиокомпани да кацат в Пловдив вместо на терминал 1 в София.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.