"Лидл" планира стимули за доставчиците си с цели за по-ниски СО2 емисии

"Лидл" планира стимули за доставчиците си с цели за по-ниски СО2 емисии

Българското дружество на световната търговска верига "Лидл" се присъединява към климатичните цели на компанията със собствена стратегия за намаляване на изхвърляните в резултат на дейността на хипермаркетите емисии от въглероден двуокис (СО2), съобщиха от дружеството във вторник.

Стремежът на компанията на глобално ниво е до 2030 г. да намали въглеродните си газове с 80% в сравнение с 2019 г., с окето да допринесе за изпълнението на целите от Парижкото споразумение за климата за ограничаване на глобалното затопляне до 1.5°C.

Намерението на ритейлъра е не само да намалява преките CO2 емисиите във всички свои вътрешни дейности и собствени обекти, но и да създаде стимули за доставчиците си, отговорни за непреките емисии на веригата и да ги мотивира те също да ги намалят. От компанията си поставят за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят собствени климатични цели.

"Лидл" предвижда да работи за постигането на климатичните си цели като избягна генерирането на парникови газове, намаляването им там, където не може да се избегне изхвърлянето им и чрез компенсиране на емитирания СО2 с подпомагане на значими проекти за опазване на климата.

"Климатичните промени изискват действия на всички нива в обществото и във всички страни. Опазването на климата е тема, по която в "Лидл България" работим упорито и устойчиво от години. Вярваме, че поставяйки си тези нови научно обосновани цели за климата, в съответствие с актуалните изследвания по темата, ще можем да изведем още по-ефективни мерки за справяне с проблема и да постигнем по-значими резултати4, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на българското дружество.

То от години работи за намаляване на въглеродния си отпечатък. Подмененото осветление във всички магазини с енергоспестяващо LED спестява над 3 млн. kВтч енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона CO2 емисии. Смяната на съоръженията за охлаждане на продукти в магазините с по-ефективни агрегати е икономисало през 2020 г. 2220 тона CO2 емисии.

"Лидл България" работи за намаляване на CO2 емисиите като оптимизира товарите и средното разстояние на доставките. Също така автопаркът на дружеството изцяло покрива Евро 6, рециклират се материали и се използват повторно преработени такива, както и се работи срещу разхищаването на храна.

Споделяне

Още от Greenpool