Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

М-Тел недоволства от графика за поевтиняване на разговорите

19 коментара
М-Тел недоволства от графика за поевтиняване на разговорите

"Мобилтел" обвини Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) в непрофесионализъм при определяне на графика за намаляване на цените за вход между мобилните мрежи (терминиране), който трябва да доведе и до сваляне на крайните цени за потребителите.

В европейските страни преходът бе извършен за шест години, а тук се опитваме да го направим в съкратени срокове, коментира пред български журналисти в сряда главният изпълнителен директор на компанията Андреас Майерхофер при представянето на годишните резултати за 2009 г. на групата "Телеком Аустрия".

Според него изготвеният от КРС график за достигане европейските нива на цените на разговорите не взема под внимание как ще се отрази това върху инвестициите на компаниите.

По думите на Майерхофер е непрофесионално и решението на КРС да санкционира мобилните оператори с 5 хил. лв. седмично заради това, че не спазват именно този график за сваляне цените. "Нонсенс е да се глобяват М-Тел и "Глобул" заради това, че "Виваком" отказва да подпише договорите за взаимно свързване", допълни шефът на оператора с най-голям пазарен дял у нас.

По думите му при годишната проверка на Европейската комисия на работата на КРС и изготвените пазарни анализи за сектора, дисбалансът сигурно ще направи впечатление на експертите от Брюксел и те ще се занимаят с този казус.

Според него КРС е съсредоточена основно върху сектора на мобилните комуникации, а не се обръща внимание на фиксираните услуги, където има голям монопол от страна на "Виваком".

Той отбеляза още, че в бъдещата си работа дружеството максимално ще избягва да работи с бившата БТК (сега "Виваком") и ще си сътрудничи с лан-оператори. Фокус в работата на българската компанията и на групата майка ще е интеграцията на мобилните и фиксираните мрежи, както и повишаване на качеството и на скоростта на преноса на данни.

Въпреки недоволството си от начина за намаляване на цената на разговорите, което им отнема приходи за инвестиции, М-Тел и през тази година ще вложи около 100 млн. евро основно в развитие на продуктите си, поддръжка на мрежата, както и повишаване сигурността на клиентите.

Евтини смартфони

Предизвикателство за дружеството е да поеме увеличаването на трафика на данни в мрежата си. Акцент през настоящата и следващата година ще са смартфоните, като бе дадена за пример оферта само за 10 лв. месечно за две години с пакет, тъй като потребителите им носят 7 пъти повече приходи от останалите клиенти.

Компанията ще се съсредоточи основно върху клиентите си с договори. Според М-тел те са вече 60 на сто от клиентската база – от 2.8 млн. души през 2008 г. до 3.2 милиона сега. Част от тях са хора, които при задължителната регистрация на предплатените SIM-карти, са преминали на договор.

Около 800 хил. са неактивните предплатени SIM-карти, чиито собственици не са ги регистрирали, но те все още имат време да сторят това до края на 2010 г.

Майерхофер посочи, че икономическата криза е повлияла сериозно и телекомуникационния пазар в България, особено в бизнес сегмента, където заради фалирали фирми и стагнацията са намалели приходите.

При физическите лица все още се запазва стабилно положението и дори има ръст от 3.1 на сто на изговорените средно минути през миналата година. Средно по 98.6 минути са говорили абонатите на М-Тел в последното тримесечие на 2009 г., което обаче е донесло по-малък приход за компанията, по 6 евро средно от потребител.

7.9% спад на приходите

Дружеството отчита и спад от 7.9 процента на годишните приходи заради наложения график за намаляване на цените и конкуренцията. През миналата година те са възлизали на 614.7 млн. евро, докато година по-рано са били 667.4 млн. евро. Спадът през първите три месеца е бил сериозен, но четвъртото тримесечие е компенсирало.

Главният изпълнителен директор на "Телеком Аустрия Груп" Ханес Аметсрайтер също съобщи за намаление на приходите на групата от 7.1 на сто до 4.8 млрд. евро, но в същото време отчете увеличение на клиентската база с 6.4 процента до 18.9 млн. потребители, като за пръв път от десетилетие насам се регистрира нарастване на абонатите на фиксирани мрежи.

Той обяви също така предстоящо преструктуриране на групата, което ще приключи в средата на 2010 г. и в резултат на това 6 хил. служители на компанията ще бъдат освободени. Това се прави с цел оптимизиране на разходите.

Съкращенията на персонала в групата няма да засегнат българското дружество, успокои Майерхофер.

След преструктурирането на "Телеком Аустрия Груп" в средата на 2010 г. ще се слеят дружеството за фиксираните мрежи "Телеком Аустрия Фиксд нет" и подразделението "Мобилком Аустрия", което в момента обединява мобилните оператори на телекома в различните страни и под чиято шапка е М-Тел. От тях ще се създаде ново "А1 Телеком Аустрия", което заедно с останалите мобилни оператори сега в групата на "Мобилком" ще имат статут на дъщерни дружества директно на "Телеком Аустрия Груп"

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. PS
    #20

    А как ще иска да поевтиняват!! Защо не каже например, че си разпределят премии по 300 000 евро за членовет на УС.

  2. ИВАНЧО
    #19

    КРАДЦИ; ИСТИНСИКТЕ КРАДЦИ . НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПЕЧАЛБИ. НАЙ-СКЪПИТЕ РАЗГОВОРИ В ЕВРОПА.

  3. bah
    #18

    Верно е че са некомпетентни, защото ако бяха, според измамите които Ментел прави, и всичките и кражби през тези години досега да са им одрусали глоби за стотици милиони левове. Мтел обира Бтлгарските абонати за да храни Австрийските си шефове. Българина е прост, щото го обират а той, освен че си мълчи, даже помага и слугува на тези крадци...въпреки че когато е вкухнята вижда техните кражби.

  4. крадци
    #17

    ..

  5. мошеник
    #16

    Ето как крадът :http://zahov.blogspot.com/2010/01/blog-post.htmlА колко още има измами закоито незнаем......рабираме случайно и то след доста време.

  6. Ганий
    #15

    МТел и бащинската грижа на Костов за него...

  7. 490
    #14

    .

  8. ANTARES
    #13

    Що за кретенизъм, до кога (всички мобилни оператори) ще крадат най-бедния европейски народ и ще имат нахалството да говорят за ЕС!?

  9. 07
    #12

    ви е непрофесионална - не 5 000 , а 50 000 лв трябва да е..Всяка ваша дума е лъжлива-- не че другите 2 пирани са по добри..Като не ви отърва идете в Кипър..

  10. Озеленител
    #11

    Проявих гражданска позиция и си спрях хартиената фактура и разпечатките. От тогава сметките ми трайно скочиха от 40-50 на 70-80 лв.месечно

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.