Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Магазинът, в който 1 милион джобни не стигат

0 коментара

Наричат го супермаркет за мултимилионери - универсален търговски център, в който се продават всякакви "олигархически аксесоари", включително разкошни яхти и честни самолети.

De Luxe Alliance, търговската компания за луксозни стоки и услуги, планира да открие в центъра на Москва магазин, в който ще се предлагат продукти за не по-малко от 1 млн. долара.

"Целта на този проект са мултимилионерите, - се казва с прессъобщението на компанията. - Нашият лозунг е, че просто милионерите не се допускат: ако имате само един милион, вие няма да можете да си позволите нашия магазин".

Наталия Шерстобитова, говорител на компанията, съобщи, че в настоящия момент става дума за елитни вили, апартаменти, частни самолети и яхти, но се водят и преговори за продажбата на произведения на изкуството и антиквариата.

Този бутик е последният и най- набиващия се на очи признак за новия статут на Москва като място, обитавано от най-богатите и екстравагантни хора в света. Списък на богаташи, публикуван миналата седмица в списание "Финанс", показа, че броят на руските милиардери е нараснал миналата година от 25 на 39 благодарение на високите цени на петрола и метала и бума на вътрешното потребление. В Москва има повече милиардери, отколкото в който и да било друг град в света, включително и Ню Йорк.

Повечето от тях са натрупали състоянието си, купувайки евтино имущество по време на приватизацията през 1990-те. В Москва обаче има много мултимилионери, които са забогатели при икономическото оживление след финансовата криза през 1998 година.

Алиансът заявява, че според маркетинговите изследвания, в Москва има 17-20 хиляди потенциални клиенти. Пазарът на луксозните стоки и услуги нарасна през последните три години с 200% и сега е около 4 милиарда долара. Миналата година руските мегабогаташи са купили два пъти повече яхти на стойност над милион долара, в сравнение с предходната година. Продажбата на частни самолети се е увеличила с почти 50%.

"Ние започнахме този проект, защото за хората, които искат да купуват такива стоки, е неудобно да тичат по разпродажби и изложби на яхти, - казва Шерстобитова. - Благодарение на нашата компания те ще могат да дойдат и да видят всичко наведнъж."

Въпреки това много анализатори на пазара се отнасят скептично към перспективите на новата идея. Макар много от предметите на разкоша и съответстващите им услуги да са вече достъпни в Москва, повечето състоятелни руснаци предпочитат да пазаруват и да прекарват времето си зад граница.

Освен това те не горят от желание да афишират своите богатства след ареста и съдебното дело срещу Михаил Ходорковски, основателя на петролния гигант Юкос. Миналата година Ходорковски беше смятан за най-богатия човек в Русия и неговото състояние се оценяваше на 15,2 милиарда долара. Сега, след разрухата на Юкос и принудителната продажба на ключовото му предприятие на държавна компания, по данни на "Финанс", са му останали около 240 милиона долара.

Неговото място на първото място в списъка зае Роман Абрамович, петролен магнат и собственик на футболния клуб "Челси".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.