Около стотина граждани, повечето от които македонци, чакат да станат "нови българи" пред българското министерство на правосъдието на минус пет градуса, съобщи македонската телевизия Алфа, цитирана от БТА.
Миналата година София е издала 20 000 български паспорти. Половината от "новите българи" са македонци. Въпреки че има такива, които считат, че е естествено да потърсят българско гражданство, по-голямата част от тях стават българи заради получаването на документ, който ще им осигури по-лесен достъп до европейския пазар на труда, посочва медията.
През 2009 г. България е издала около 1500 гражданства на македонци, а през 2011 г. броят им се е увеличил на 10 000. От тях 6500 души са получили български паспорт на базата на произход, а други 3500 - с писмено заявление, че се чувстват българи.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
55 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Хаяско, съжалявам за вкисналото пиво от снощи, виновните келнери са наказани по ресторантския ни устав! Пък и цакането с топло пиво беше характерно за други герои от друга приказка, не за нас...
Противничето ми явно е преситено от скинари и атакисти, с които се е разправяло по форуми, и поради това вкарва под този знаменател всичките си несъгласни с него опоненти, но това му коства и частично объркване в идейно отношение, види се. Види се още, че съм познал за огледалното мислене, в което Възвисения …
се е разпознал и затова го е тупнал като анализ в края на тирадата си, облечена между другото в доста светска и наставническа одежда. Единственото, с което се съгласявам, след като се запознах отгоре-отгоре с характера на опонента, е последното негово изречение в пост 50, и искрено се надявам да сме антиподи в това отношение! Въпреки всичко му желая успех и по-осторожно вникване в думите на околните, ще му е от полза!
Космополитни, най-напред мерси за удостояването ми с превъзходната степен на неофашист, макар и "малко над средното ниво"! И това е нещо, берекет вересин! За жалост, по-нататък май въобще не си схванал страховете ми, въпреки пространния анализ, на който подлагаш скромната ми личност. Не, не се боя от глобализацията, защото тя би затворила пътищата ми за реализация в един шитрок и общ пазар на идеи и способности, какъвто безспорно предлага наред с другите неща. Мен именно тези други неща ме притесняват …
и плашат, нещата, които на теб явно убегват поради прекомерната, както вече неколкократно казах, твоя възвисеност и космополитизъм. Може би поради това твое наднационално (и надрелигиозно) надничане в бъдното ти се струва, че света върви от добро към по-добро през последните десетилетия? И, че именно глобализацията ще доведе това бъдно добро, и който е против нея, е против и добруването на човечеството и не вижда ползите, впримчен в капана на призрачна привързаност към старото? Ако е така, позволи ми да определя точно това за препъни камъка в нашите интернет-отношения в последно време! Аз неслучайно те попитах за отношението ти към Църквата, но ти предпочете да избегнеш директен отговор (за кой ли път) и да отправиш риторически питания относно моята духовна и християнска култура, и с това да ме поставиш на стола на въпросите в студиото...
Отговарям ти колко пъти месечно "ходя на църква"-почти всеки ден, като от светите Богослужби са ми известни Златоустовата, Василиевата и тази на Св. Григорий Двоеслов, наречена още и преждеосвещена. За поклоните пред свещеник не съществуват писани правила, но при почти винаги, когато свещеника излезе от дверите и застане с лице към паството си, получава и поклон от верните. За кръстния знак също не съществуват писани правила, но с него почти винаги се осеняваме при влизане в храм, при излизане, както и преди хранене и започване на каквато и да е важна работа.
Секти и ереси са две различни неща, за които пък ти май не си чувал в детайли,затова и така ги бъркаш. Ереси са двете най-разпространени деноминации на Християнството-римската ерес, нарекла сама себе си "католицизъм" без да има право на това име, и протестантската ерес, направо отрекла Църквата и нуждата от църковните тайнства. Сектантските учения са многобройни, но най-разпространените у нас са както наши, родно производство, така и внос. От нашите най-страшната секта в последните десетилетия е тази на дъновистите, която препраща анализатора си към дълбините на сатанинските учения в историята ни от времето на богомилите. От чуждите секти най-смъртоносни (и телено, и душевно) аз виждам, че са йеховистите, светците от последния ден, бахайската общност и особено теософите, предвождани у нас от другарите Светлин Русев и Нешка Робева, поклонници както на Елена Блаватска, така и на родната наша "баба" Ванга.
Нацията, противниче, за мен конкретно не е "uber alles", а е принадлежност към определени човеци с обща история и общи език, бит и култура-материална и духовна. Чувството за принадлежност към определена нация е исконно, то следва директно от чувството за принадлежност към едно семейство, към едни родители, към една майка! А чувството за майката е заложено у всеки човек веднага след изначално даденото му чувство за Бога, за Неговото търсене и оттам-за човешкото спасение! Нима искаш да заличиш всички тези чувства с единственото оправдание за "бъдно добруване" на човеците при панацеята "Глобализация"? Ако воюваш с дори едно от тези чувства и искаш неговото изкореняване, воюваш с Този, от който те са заложени у човека, и искаш Неговото изкореняване от човешката душа...Прави разлика между вложените от Създателя добри стремежи на човешката душа и покварата, която нанасят на тези стремежи противните на Бога сили, не смесвай двете понятия и не ги поставяй под знаменател!
Хаяско, не съм и имал намерение да разяснявам точно на теб какво съм искал да кажа с долния си пост. Комуто съм искал да обърна внимание-обърнал съм. Поне така виждам от отговора на Космополитния ни общ познат, с който той ме е удостоил, макар и косвено, поради прекалената си възвисеност и нежелание (или погнуса) да се обърне към мен лично. Съжалявам, че според теб не съм бил на нивото на опонента си, но не всеки е дарен с таланта да бъде харесван от ценителите на изящното, тъй че не е моя вината тук. Поздрави!
@ Хаяско
Въпросите, които ми се поставят от Алигиери, разкриват косвено, но съвсем ясно мирогледа на един малко по-интелигентен от средното ниво на българския неофашист, но все така стъписан от истинския допир с реалния и широк, многообразен свят, субект, каквито в България се навъдиха много през последните десетина години. Хората от този тип се плашат от глобализацията и заличаването на границите, защото няма какво да предложат и с какво да бъдат "конвертируеми". По-защитени се чувстват в комфорта …
на националното, на еднородната общност, на какавидата. Алигиери иска да дефинирам отношението си към глобализацията, която била измислена от лоши хора, с лоши помисли. Може би трябва да дефинирам и отношение към деня и нощта. Защото и
глобализацията и денят и нощта настъпват, независимо дали Алигиери ги желае. Кофи
Анан беше казал, че глобализацията е като бърз влак - спира само на гарите, където
перонът е достатъчно висок. Който не е готов за нея, ще изостане още повече, който се
подготви, ще се качи на влака. Само, че за дантевци е по-удобно да си стоят в какавидата и е по-лесно да обвинят глобализацията. Те отказват да строят висок перон. Те се притесняват и от другостта - в обикновеното уважение към дискриминираните и унищожаваните в продължение на векове им се привижда
сакрализация. Надали познават много евреи, защото евреите се изнесоха от милата
родина, която е земен рай, но това са теоретични конструкции, които дават възможност да се мрази другия и да се мрази по принцип. Сексуалните малцинства са друг обект на неофашистите. Всичко е като по учебник. И накрая православната църква. Колко пъти
в месеца Данте ходи на черква е отделен въпрос, кои литургии знае, кога трябва да се
поклони пред свещеника и кога да се прекръсти, му е дълбоко неясно, но по принцип е
чувал, че "сектите", както в България наричат деноминациите, са нещо лошо, което
ерозира единството на нацията. А нацията е юбер алес и какво тук значат някакви свободи на съвестта и вероизповеданията. Колко от "сектантските" учения
познава също не е ясно, но важното е, че ги мрази. За откровените глупости за огледалното мислене няма да се спирам, защото с всичко, което съм писал, съм
доказал, че съм обратното на титулуващия се Данте Алигиери.
ПРЕВОД НА БЪЛГАРСКИ И ОТГОВОР НА ГАТАНКАТА """ Dante Alighieri 20:23 | 07.01.201 ... ... парадиращите ... публични прояви на определени части от сексуалните малцинства и безпардонното налагане на техния сексуално-малцинствен мироглед на мнозинството ...""" Преведено от Dante Alighieri-йски език на български: "На мен, Dante Alighieri, определени части от сексуалните малцинства публично на парад безпардонно ми наложиха техния сексуално-малцинствен мироглед. Няколко пъти. И не ми харесва и затова не ги харесвам." ?
Както имах вече доволството да осведомя Ваше Космополитство, никога не съм крил неприязънта си към извратеностите, съпътстващи човешката природа и правещи я да изглежда недостойна, лишена от даденото и свише човешко достойнство и принизена по този начин до по-долна от безсловесните твари. Вие виждате в това наченки на неофашизъм, аз пък виждам опит за отстояване на човешкия елемент...явно всеки вижда присъщото му? Не се и опитвам да надскачам обичайни или необичайни стереотипи, просто защото никога …
не съм робувал на такива, камо ли да мисля дали се вписвам в тях. Но тъй като сам ме дърпате за ръката, дето се вика, на мен ми щукна на акъля дали пък не прилагате т.н. "огледално мислене" и не ми приписвате неприятни душевни аспекти, които подсъзнателно усещате, че именно Вие притежавате, а не аз? Като сме заговорили за стереотипи, какво е отношението Ви към нежелаещите глобализацията, зад която прозират недотам чисти намерения на едни още по-нечисти човеци? Съответно, какви са за Вас тези, които не мразят (!) евреите, но все таки са против сакрализацията на определени кръгове с юдейска вероизповед и издигането им до световни мъченици, на които света е длъжен и виновен до века? Какво е отношението Ви към сексуалните мнозинства, имат ли те право на несъгласие с парадиращите (ах, и аз се хванах за тази дума) публични прояви на определени части от сексуалните малцинства и безпардонното налагане на техния сексуално-малцинствен мироглед на мнозинството? Как виждате национализма, пречупен през коя точно призма, зашото през последните 100-ина година доста идеологии се изреждаха да го пречупват и трошат по свой си вкус, та белким го разберат? За финал позволете и директен въпрос, чийто отговор всъщност спестява отговорите на предходните-какво е отношението Ви към Бога, Който изповедват ортодоксалните християни, и в частност към Православната Църква?
@Алигиери Колкото и да се опитвате да парадирате с някаква езикова култура, не можете да надскочите обичайните стереотипи на българските неофашисти - антиглобализъм, омраза към евреите и сексуалните малцинства, национализъм (нацизъм). Точно за тези неща писах на МН. Навременно се потвърждават.