Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мърдок продава руската си компания за външна реклама, за да не му бъде отнета

2 коментара
Най-голямата европейска компания за външна реклама JCDecaux обяви в четвъртък, че води ексклузивни преговори за закупуването на руското поделение на News Outdoor Group (NOG), рекламния клон на медийния конгломерат News Corp., собственост на Рупърт Мърдок, предаде Ройтрес.

От News Corp. и базираната в Париж JCDecaux отказаха подробности, като от JCDecaux казаха само, че става дума за обмен на активи: за пакетите си в NOG Мърдок ще получи участие в JC Decaux.

Пресслужбата на News Outdoor съобщава, че в сряда двете компании са подписали основните условия на сделката за продажба на частта на NOG.

Според агенция "Дау Джонс" (собственост на Мърдок) сделката може да е в размер на 1 милиард долара. Според други източници сумата ѝ възлиза на 1.3-1.5 млрд. долара.

News Corp. стъпва на руския пазар с компанията NOG преди 9 години, когато изкупува руската рекламна агенция APR-City и става най -успешния играч на пазара на външна реклама в Русия. Мърдок притежава 80% от руската дъщерна компания, като на нея се падат 76% цялата печалба NOG в момента.

Преди няколко седмици Рупърт Мърдок обяви намеренията си да продаде колкото е възможно по-бързо руския си бизнес, заради опасения да не му бъде отнет. В началото на седмицата в руската дъщерна компания бяха проведени следствени обиски и иззети документи, свързани с дело за нанасяне на ущърб на московския бюджет с 240 млн. рубли, заради небрежност на чиновници от кметството. По данни на следствието от 2002 г. насам компанията е платила едва 10% от площта, която наема от столичните власти по улиците на Москва.

Обиските в московските офиси не са повлияли на сроковете и сумата на готвещата се сделка, пише руският делови всекидневник "Ведомости".

"Колкото по-успешен е нашият бизнес, толкова е по-голяма вероятността да ни го откраднат. Най-добре е да го продадем сега", заявява Рупърт Мърдок пред "Файненшъл Таймс" през август тази година.

С покупката на NOG френската JC Decaux може да заеме направо 25% от руския рекламен пазар, тъй като има и свои проекти в Русия, докато в момента News Outdoor заема по-малко от 20%.

Ако сделката се реализира, JC Decaux ще станат номер едно в света в своя сегмент, като ще надминат американската Clear Channel Outdoor, която има 3.28 млрд. долара оборот.

Заплащането ще стане чрез увеличение на акциите на JC Decaux, в резултат на което News Corp. ще получи дял във френската компания. Ако се изхожда от сегашната стойност на акциите на JC Decaux, чиято капитализация е 3.3 млрд. евро (по данни на Ройтерс), е възможно частта на News Corp. в компанията да възлезе на 30%.

Според сайта на NOG, тя е шестата по големина в света компания за външна реклама. Има над 4 500 служители и оперира около 60 000 рекламни платна в 11 страни от Източна Европа и Азия.

Групата има свое представителство и в България - "Болкан нюз аутдор" ЕООД, чийто собственик, според БУЛСТАТ, е рекламният бос Красимир Гергов, а управляващ директор е Теодора Ъндъруд.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .dru
    #2

    че като е Мъърдок и Путин ще го гали с перо по г-за. Ако всички такива като него се отдръпнат от руския пазар, Русия ще си дойде на местото, което й се полага по закона на природата т.е. по законите на пазарната икономика, а именно - Буркина Фасу с ядрено оръжие и цар Владимир І-ви.

  2. Мърдок
    #1

    Съвсем наясно съм с безперспективните пазари под руско влияние. Затова и продавам bTV.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.