Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мерцедес се опълчи на спада на китайския пазар, цели да задмине БМВ и Ауди

Конкурентите на базираната в Щутгарт компания са загрижени за ситуацията в Поднебесната империя

0 коментара
Мерцедес се опълчи на спада на китайския пазар, цели да задмине БМВ и Ауди

Марката "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) на базирания в Щутгарт автомобилен концерн "Даймлер" (Daimler AG) се противопостави на спада на китайския автомобилен пазар за втори пореден месец. Само през юли 2015 г. в Поднебесната империя са доставени с 42% повече коли от марката и то на фона на предупрежденията от конкурента БМВ (Bayerische Motoren Werke, или BMW), който очаква ситуацията на китайския пазар да става все по-сложна.

Доставките на Мерцедес в Китай през юли са достигнали 29 540 автомобила, реализирани благодарение на нарасналото търсене на седана C-Class и компактните модели, се казва в съобщение на компанията, цитирано от агенция Блумбърг.

Продажбите през юли помагат за 15% годишен ръст на глобалните доставки до 149 753 коли. Същото е и повишението за седемте месеца, като от началото на 2015 г. до края на юли са продадени 1.05 млн. автомобила мерцедес, с което марката се стреми да надмине БМВ и Ауди (Audi) като най-големия производител на луксозни автомобили в света.

Продажбите в световен мащаб на автомобилната група "Даймлер", в която се включва и малката градска кола "Смарт" (Smart), са се повишили с 16% на годишна база през юли 2015 г., достигайки 159 040 превозни средства.

Част от останалите концерни показаха забавен ръст на продажбите си в Китай заради изстиването на икономиката и спада на фондовите борси, което кара потребителите да се въздържат от големи покупки. Автомобилният пазар в страната се сви през юни за първи път от повече от две години насам, а по-високите продажби през юли на Тойота (Toyota), Хонда (Honda) и Мерцедес контрастират с отчетените спадове при "Дженеръл Мотърс" (General Motors) и Хюндай (Hyundai).

Все още се очакват резултатите за юли на БМВ и Ауди – подразделението за луксозни коли на гиганта Фолксваген (Volkswagen). От трите германски компании, единствено Мерцедес показа растеж в Китай през юни. Загрижеността около автомобилния пазар тази година накара базираната в Мюнхен БМВ да съобщи по-рано през седмицата, че може и да не постигне целта си тази година. Американската Фонд (Ford) стигна по-далеч, прогнозирайки, че търсенето тази година ще е по-ниско за цялата индустрия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.