Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Метро" с програма за 800 малки магазина на франчайз до 2027 г.

0 коментара
Планираните инвестиции на "Метро" във франчайз модела "Моя магазин" са за 8 млн. лв.

Германската верига за бързооборотни стоки "Метро" обяви амбициозна програма за разкриването на 800 малки обекта у нас на франчайз по проекта "Моят магазин" до 2027 г. Планираната инвестиция възлиза на 8 милиона лева.

Вече са отворени 9 квартални магазина, а през следващата седмица предстои откриването и на десети обект край Пловдив.

"За нас е важно да се върнем към корените си и да останем партньор на независимия бизнес", заяви Жан Котан, изпълнителен директор на "Метро България" на събитие по повод 25-тата годишнина от стъпването на българския пазар.

Франчайз проектът "Моят магазин"

Целта на франчайз проектът "Моят магазин" е да подкрепи малките, семейни бизнеси в различни райони на страната, които замират под натиска на по-големите конкуренти.

През тази година е планирано откриването на 50 такива обекта.

Участниците в програмата получават финансова подкрепа за визия на магазина си, специални условия за пазаруване от "Метро", маркетингова подкрепа, знания и информация за пазара.

Собствениците на магазините запазват автономност и ще продължават сами да взимат решения за бизнеса си.

Изискването към тях е да купуват около 30% от продуктите, които предлагат, от веригата "Метро".

"Не влияем и не определяме цените, на които собствениците на малките магазини ще продават продуктите ни. Ние им предоставяме повече от 20% марж, за да се състезават с конкуренцията", посочи Котан.

"Завръщане към корените"

Амбицията на "Метро България" е да затвърди позицията си на най-големия търговец на едро в България.

Германската ритейл компания е първата, която стъпи на българския пазар, през 1999 г. Тя предлага голям асортимент от продукти за ХоРеКа сектора. С годините от конкурентните цени се възползват и крайните потребители.

"Станахме хибрид, но решихме да се върнем към корените си и да засилим още повече силните ни страни", казва Котан.

За миналата година "Метро" има оборот от над 1.1 млрд. лв., което е ръст от 14% спрямо 2022 г. Компанията не планира да отваря нови обекти от традиционните си магазини, каквито има в 9 големи града от нас.

Целта на "Метро" е да остане привлекателна както за търговците и ХоРеКа сектора, така и за крайните клиенти. Компанията предлага 3 нива на отстъпки според закупените количества. При някои продукти отстъпката може да достигне до 40 - 50%.

В програмата "Вземи повече, спести повече" са включени над 6000 продукта от цялото портфолио на компанията от 20 000 продукта. Другата ценова програма е "Винаги изгодно". Тя е ориентирана към ХоРеКа бранша и предлага постоянно ниски единични цени на основни продукти.

"Метро" ще продължи бизнеса с доставки - Food Service Delivery. Достъпна е на 10 локации и през 2023 г. е обслужила над 5000 клиенти.

Собствените марки на компанията са пет, като обхващат 5500 артикула - храни и нехранителни стоки. За 2023 г. техният дял в оборота е около 16%. Целта е през тази година до достигне 19%.

В "Метро България" работят около 2000 служители. Търговският екип на компанията, ориентиран към ХоРеКа сектора, ще бъде увеличен до 150 души през тази година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.