Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Междуградските автолинии ще се редуцират

25 коментара
Междуградските автолинии ще се редуцират

Транспортното министерство стартира на 21 май конкурс за изработването на нова транспортна схема, така че да се редуцират сега съществуващите 2700 автобусни линии. Те ще станат толкова, колкото е необходимо реално според транспортното натоварване и ще бъдат съобразени с разписанието на Българските държавни железници (БДЖ), съобщи в понеделник транспортният министър Александър Цветков пред бТВ.

Републиканска транспортна схема описва всички линии на превозвачите и осъществява синхрона между тях. До този момент БДЖ не фигурира в схемата, тя все едно не извършва транспорт. В нея са включени единствено автобусните превозвачи, обясни Цветков.

Съществуваща републиканска транспортна схема осигурява едно свръхпредлагане от 2700 линии. "Аз съм виждал с очите си разписание по абсолютно идентични линии, които се разминават с една минута, т.е. издадено е разписание на един превозвач по една линия, 6 месеца след това се издава на друг превозвач по аналогично направление с 1 минута по-рано. Сами виждате как държавата създава условията за нелоялната конкуренция, не да се бори срещу нея, а я създава", каза Цветков.

'Това свръхпредлагане, тази свръхконкуренция, която държавата е заложила между автобусните превозвачи, вече предполага всякакви действия от страна на фирмите, за да могат да се конкурират помежду си. И, разбира се, това не е достатъчно, те търсят всички начини да вземат пътници от Българските държавни железници и се опитват всячески да конкурират и БДЖ", заяви транспортният министър.

Той призна, че прави впечатление, че вземани в миналото решения за автобусни разписания обслужват корпоративни интереси.

Новата републиканска транспортна схема ще бъде въведена с промените в Закона за автомобилните превози. Те веднъж бяха изтеглени от парламента заради скандалната отмяна на категоризацията на автобусите за училищни екскурзии, която бе въведена след трагедията в река Лим, при която загинаха 12 деца.

"Аз много съжалявам, че се стига до връщане на закона за доработка, тъй като този закон всъщност не е тази поправка. Това е един изключително незначителен проблем на фона на всички въпроси, които се съдържат в този закон, като единият от тях е новата републиканска схема, в която ще бъдат включени и железниците. Въпросът с пределните цени на таксиметровите услуги. Така че всички тези въпроси за съжаление се отлагат малко във времето заради една такава незначителна поправка", каза Цветков.

По думите му отпадането на категоризацията нямало отношение към безопасността на пътниците, а към нивото на комфорт, което се осигурява. Поправката е предложена от работна група към Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", в която имало широко представителство на браншовите съюзи на автомобилните превозвачи.

Цветков съобщи още, че в следващите четири години националният жп превозвач ще въведе електронна система за издаване на билети и за достъп до влаковете, за да се справи с гратисчиите. Това е една от 104-те мерки в програмата за преструктуриране и финансово стабилизиране на БДЖ.

"Този план за преструктуриране със съвсем реални действия е подготвен и той е нашата основа за преговори с финансиращите институции, защото, както знаете, БДЖ го грози наистина опасност от фалит поради огромните дългове, които са натрупани, и невъзможността в момента с тези приходи те да бъдат изплащани", каза Цветков.

След реализацията на програмата, след 4 години, БДЖ ще трябва да излязат на печалба, каза Цветков. Сред дейностите, на които в бъдеще може да се разчита за осигуряването на свежи приходи в железницата, е и развитието на туристическите пътувания със стари вагони.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ттт
    #26

    ако БДЖ иска да се конкурира с автобусите трябва да постигне тяхното качество - например от София до Варна да тръгва на всеки час и да стига за не повече от 6-7 часа. Не ги виждам как ще го направят. Ако накарат с безсмислени ограничения автобусите да не осигуряват сегашната честота и продължителност на пътуването хората ще постъпят по едни съвсем логичен начин - ще позват личния си автомобил, но не и БДЖ. Например днес БДЖ осигурява от София до Варна на практика 2 пътувания (сутрин и вечер) с продължителност над 8 часа - е как да ги избере човек.

  2. projektor
    #25

    BDJ sa bili i trebva da ostanat nacionalna gordost sus130 godishna istoria.BDJ mrejata e strategichski vajna za nacionalnata sugurnost!kombinite i dalaverite na krausovci i doganovci trebvaq da se ogranichat i stesnjat.tezi dva sektora postojanno se generira korupcia poradi kapitalite ot izprani pari.kabineta da dejstva burzo i nacionalno otgovorno.dosta nagrabiha kraus i dogan s avtotransporta i dragalevskia moshenik kostov ot BGA Balkan,zaedno s bakurdjiev,mr.10%.kraj na grabeja!

  3. Пак аз
    #24

    Пак не се търси логичен изход, решение на проблемите на БДЖ. Ако БДЖ си подобри скоростта и обслужването като влаковете във Франция, Германия, Япония, то клиентите вместо с автобус ще предпочетат влака. Какво значи нелоялна конкуренция,г-н Цветков? Ставате смешен с тази претенция!

  4. Друг възмутен
    #23

    Нека е ясно, че всяко движение на пазара обслужва корпоративни интереси. Когато закриеш нещо, което обслужвало корпоративни интереси, ти самият започваш да обслужваш други корпоративни интереси.Журналята пишат тупоумици, балъците лапат мухите с отворена уста.

  5. Глух плъх
    #22

    Щото със служебния автомобил и баба знае. Пък идеята да "регулирате" автобусните превози така, че да са "по мярка" на държавната БДЖ, няма и да я коментирам. Диагнози да поставят докторите, какъвто аз не съм.

  6. tim
    #21

    1. не знам защо е необходимо министерството да контролира броя на автобусните линии. Това е неправилно.2. Като ги приспособи към БДЖ, това няма автоматично да напълни железниците.3. Нито ще спаси железниците от фактическият фалит в който се намират.

  7. ракевет
    #20

    ако гарата е на 5км от града, а междуградския автобус спира там където нътниците пожелаят,включително и центъра на града ХОРАТА ще предпочитат автобуса.

  8. ракевет
    #19

    Софийски градски транспорт купи стари влакови вагони от Германия,които обслужват линия№22,която е широколинейна= 1,5 ярда. Тези вагони могат чудесно да обслужват малко натоварени ж.п.линии,О Б А Ч Е жп администрацията пуска по такива посоки Електровоз от 2000коня и непременно пет вагона. И после се чуди защо НЯМА РЕНТАБИЛНОСТ. Точно глупащината на ЖПейците използват частните автобуси.

  9. сбс
    #18

    Капитализъм без конкуренция е по-лош от комунизъм! Ако се забрани паралелното предлагане на транспортни услуги от различни превозвачи, се създава монопол, определен административно (и най-вероятно чрез рушвет)! МНОГО ще бъда разочарован от ГЕРБ, ако предприемат тази стъпка за "регулация" на транспортния пазар!

  10. гадльо
    #17

    Душите на всички мъртви,поради отпадането на тази "незначителна" поправка,ще те преследват и в отвъдното!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.