Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мистерията с изчезналия Еърбъс остава

25 коментара
Мистерията с изчезналия Еърбъс остава

Търсенето на останки от самолета Еърбъс А-330, изчезнал над Атлантическия океан с 228 пътници и екипаж в неделя срещу понеделник практически започва отначало. Спасителите, които в четвъртък обявиха, че са открили отломки от самолета, са установили, че те всъщност не са от него, а източникът на откритите в района петна от гориво са от кораб.

Бразилските власти съобщиха в петък, че намерените вчера отломки в Атлантическия океан не са от пътническия самолет на компанията "Ер Франс", както се твърдеше, а "обикновен морски боклук".

"До момента не е намерена нито една отломка от самолета”, заяви директорът на бразилския отдел за контрол на въздушното пространство генерал Рамон Кардосо, цитиран от Франс Прес.

Кардосо обясни пред журналисти, че откритата отломка е от дървен багажен палет, но на самолета на Ер Франс такива палети не е имало. Най-вероятно тя, както и намерените два буя, са изхвърлени от преминал по-рано през района кораб. Въобще според генерала този кораб доста е объркал издирването, тъй като вероятно от него е и петното от гориво с диаметър 2 километра. То било от машинно масло, а не от керосин.

Така разследването на обстоятелствата около съдбата на самолета на "Ер Франс", излетял на 1 юни от Рио де Жанейро за Париж и изчезнал от радарите на около 350 километра от бразилските брегове, се връща поне няколко стъпки назад. Бразилските и френските участници в разследването все още не могат да кажат какво се е случило със самолета.

Засега те предпочитат да се придържан към версията, свързана с преминаване на самолета през силна буря. Все повече сила обаче набира предположението за възможен терористичен акт.

Масло в огъня наляха пилотите на самолет на компанията Air Comet, летял по същото време по линията Лима – Мадрид. Те разказаха, че в момента на изчезването на А330, са видяли в небето ярък бял взрив, който постепенно затихнал, полетял надолу и изчезнал след 6 секунди. Все пак пилотите в посоката на взрива се виждали и буреносни облаци, придружени със светкавици. Разказът им обаче накара мнозина да заговорят за възможен взрив на бомба на борда на самолета Еърбъс.

Близките до разследването официални лица се постараха да опровергаят тази версия, позовавайки се на "фактите" – а именно, че намереното на повърхността на океана керосиново петно не е горяло, от което следва, че и взрив не е имало.

Сега обаче, когато става ясно, че разлятото гориво не е от самолета, на представителите на следствието им остава само един аргумент: автоматичните съобщения, получени от самолета на "Ер Франс", говорят за последователен, а не едновременен отказ на бордови системи, както би станало при взрив.

Сега се разчита ситуацията да бъде изяснена от френския изследователски институт Ifremer, който отправи в района на изчезването на самолета своя кораб "Pourquoi Pas". Агенция Ройтерс съобщава, че на борда му се намират две мини-подводници Nautile, които могат да работят на дълбочина до 6 хиляди метра.

Те бяха използвани за изследване на останките от "Титаник" при експедициите през 1987, 1993, 1994, 1996 и 1998 година. Корабът ще трябва да се заеме с издирване на "черните кутии" на самолета. По-рано разследващите заявиха, че тяхното намиране ще бъде много трудно, тъй като се намират на голяма дълбочина при много сложен релеф на морското дъно. Те смятат, че към момента на пристигането на изследователския кораб ще бъде невъзможно да се намерят и телата на загиналите пътници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Big Papa
    #26

    заключенията!!!Може пилотите да са успяли да приводнят самолета и после той да е потънал бързо!!!

  2. aliiens
    #25

    I write you from an UFO - we all were kidnapped from the brazilian aerospace and moved to a nice beautifull planet, named Nosopa - I think this means "No Socialist Party". Here is nice to live, to breathe etc.Join us!!

  3. Buba
    #24

    Meko kazano, projava na super losh vkus i lipsa na vazpitanie (predvid obstoiatelstvata).

  4. alliens
    #23

    Ti li shte me u4ish na vkusove...

  5. Buba
    #22

    Ochevidno nikoi na nishto ne moje da te nauchi, i anglijskiat ti e na edno nivo s vazpitanieto i vkusa :)

  6. The predator
    #21

    Само да ни паднете - ще ви скъсаме. Знаем къде се криете.

  7. baigui
    #20

    Аз знам къде са на острова заедно с "другите".

  8. Петър
    #19

    Само това не може да е станало. Дори при опит за приводняване, щяха да предупредят за действията си. А пътниците вероятно щяха да се свържат със свои близки.

  9. Big Papa
    #18

    Работата не е за майтапи!!!Все пак са загинали доста хора!

  10. Big Papa
    #17

    Това е само моя хипотеза.Но при тази липса на ясни доказателства за това какво се е случило можем само да прави догадки.За мен версиите са:1 Атентат на борда и разхерметизиране на самолета.2 Удар на мълния, който е извадил от строя цялата лектроника на самолета и това е предизвикало катастрофата.3 Удар на мълния, приводняване и потъване за секунди на машината.4 Добрали са се до африканския бряг и там са се разбили при опит за кацане, в безлюдна местност.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.