Военното министерство иска да купи 111 автобуса за над 27.6 млн. лева (без ДДС).
Обществената поръчка вече е обявена и оферти могат да се подават до началото на февруари.
Министерството на отбраната (МО) иска да купи общо 111 автобуса в рамките на четири позиции - по 30 машини с места до 45 и 55, 31 автобуси с до 35 места и 20 с до 22 места.
МО предвижда и възможност за до 100% авансово плащане при представянето на гаранция за стойността на аванса.
Тази практика през годините обаче дава спорни резултати, като има случаи на платен аванс без да бъде получена услугата.
Компаниите ще трябва да представят и декларация по европейски образец, че не са свързани с Русия и не планират да използват руски подизпълнители.
МО ще иска доставките на автобусите да бъдат реализирани до една година след сключване на съответните договори.
Общественото внимание към поръчките на държавата за автомобили и автобуси е изострено през последните години, след като често се появяват съмнения, че заложените технически изисквания са в услуга на някой кандидат.
Автобусният парк на МО е морално остарял, но ведомството от години не успява да го поднови.
Така един от символите на армията си остават автобусите "Чавдар".
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Още за Живковото мошеническо управление!
"На този фон управляващите в България харчат пари зад граница за абсурдни начинания. Такива са българо-етиопския завод за танкове, българо-венецуелското предприятие АЛУСУР за производство на алуминий, натрупало за няколко години милиони долари загуби за българската страна, но наляло огромни комисионни в джобовете на неговите създатели. Още по-малко се знае за катастрофалното за българския външен дълг военно-техническо сътрудничество и финансиране на режимите …
на Саддам Хюсеин и Муамар Кадафи.
Идеята за стопанска експанзия в Третия свят е била да се изнасят горива, оръжие и военно оборудване, изработени по съветски лицензи и с материали от СССР, с което да осигуряват постоянни във времето приходи в конвертируема валута. Висшият партиен функционер Гриша Филипов докладва на един от конгресите на БКП, че подобен износ носи 140% възвращаемост.
Никой не си задава обаче въпроса за рисковете и защо западните компании не изнасят за тези държави, щом това е толкова печеливш бизнес. Някои от тези страни са в технически фалит, като Нигерия, Етиопия и Йемен или пък разорени от продължителни войни, като Ирак, Ангола и Мозамбик.
Специален случай е режимът на Кадафи в Либия, който, въпреки приходите си от петрол, изпада в международна изолация след атентата над Локърби на 21 декември 1988 г.
Преди това обаче БКП отпуска общо 2,6 млрд. долара на Либия и Ирак за финансиране на оръжеен внос от България. Заемите, с които е трябвало да тръгне търговията, обаче остават неизплатени. След 1987 г. режимите в Багдад и Триполи спират погасяването им с петрол и валута.
Огромни за мащабите на България финансови загуби носят и зле обслужваните или изцяло необслужвани валутни кредити за „братски” страни като Куба, Виетнам, Афганистан, Сирия, Сомалия, Мозамбик, Танзания, Ангола и Йемен."
Живков беше се набутал с 10 милиарда долара външен дълг. Част от тоя дълг беше по проекти с развиващи се държави които не проработиха и загубихме , други пък милиарди бяха дадени като заеми пак на развиващи се държави които не можахме да съберем след 1989-та. По големи мошеници и некадърници от вас комунистите няма.
От САЩ ли? И кога ще ги получим ? След 10г.?
кой плаща авансово, бе, мошеници?
Знаете ли, че "най-новите" автобуси с които пътуват българските войници са от началито на 80-те?