Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Море, рози, ски и Бербатов са първите асоциации за България на чужденците

5 коментара

Слънце и море, рози, ски туризъм и Димитър Бербатов са сред първите асоциации за България за туристите от Германия, Русия и Великобритания, показват данни от проучване на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МТИТС). То е част от проекта "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия", представен в четвъртък.

Кампаниите в трите държави са обхванали аудитория от 66 млн. души, по думите на зам.-министъра по икономиката Иво Маринов. Информацията за България до потенциалните клиенти от трите пазара е достигнала до тях предимно чрез интернет, като водеща по този показател е Русия (25%). Следват материалите от каталозите и брошурите, телевизиите, пресата, тиражираните впечатления от журналистическите турове и др. Положителен е ефектът от рекламата за България и по паневропейските тв канали, отчитат от МИЕТ.

За германските туристи България е добре позната с курортите си, показват анализи по проекта, представени от неговия ръководител Ася Йосифова. Седем от всеки десет анкетирани разпознават дестинацията и имат обща представа за нея. В почти половината от отговорите страната ни се свързва с морските курорти. Летният, слънчев образ на България са ядрото на асоциацията – дестинация България, за германските туристи. За първи път се откроява и асоциацията със СПА-курортите. Свързването на страната с културен, селски и планински туризъм са все още слаби, каза Йосифова, цитирана от БТА.

Сантиментална стойност за руснаците

България като туристическа дестинация се ползва с изключителна популярност в Русия. Тази известност кореспондира с позитивен образ и с традиционните положителни нагласи към страната ни, включително и спомени от минали години. И при руснаците в спомените за страната ни доминират морето, благоприятният климат и курортите. В руските туристи възниква спонтанна асоциация за българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Йосифова отбеляза, че Русия е единственото място, където се появява спонтанна асоциация на страната ни с розата.

Англичаните ни свързват с Димитър Бербатов

Поради това, че рекламната кампания във Великобритания е започнала по-късно, окончателните резултати от нея ще има след около месец и половина, уточни Йосифова.

Заради по-късното рекламиране първоначалните оценки показват, че броят на разпозналите България и спомнящите си рекламни визии на страната ни сред английските туристи, е по-малък спрямо Русия и Германия. Британските туристи асоциират страната ни с морския и ски туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.

Сред причините, поради които трите пазара са избрани за рекламиране на българския туризъм, са това, че те са основни за България, заради значимостта им като емитиращи пазари, както и заради разходите за пътувания в чужбина, обясни ръководителят на проекта Ася Йосифова.

Рекламни кампании и в Румъния, Полша, Украйна и Швеция

Общата стойност на проекта е 6.9 млн.лева и се очаква да приключи през април тази година, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на рекламната кампания за Германия е 2.4 млн лева, за Великобритания – 1.9 млн. лева, а за Русия – 1.2 млн. лева. Тя е обхванала 66 млн. души, по думите на зам.-министъра на икономиката Иво Маринов.

Във втория етап на проекта – 2012-2014, в рекламната кампания ще се включат още четири пазара – Румъния, Полша, Украйна и Швеция, допълни Маринов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Тези от Миет да вземат да преведат информациите за България на повече чужди езици, поне на английски и немски. Хем е евтино, хем ефективно...ама ЛИПСВААААА!

  2. Анонимен
    #4

    Turisti ot Germania: Bulgaria ne prisastva vaob6te na panaira na turisma v München-nai bogatata i nai-bliska do Bulgaria oblast na Germania s 13 miliona jiteli. Za kakva reklama na turisma v Germania togava se pi6e? Kade e tja?

  3. Анонимен
    #3

    Мутри, роми, сечища и Бойко са първите асоциации за България на българите

  4. Анонимен
    #2

    Не забравяйте да добавите и евтин алкохол и евтини мургави момичета.

  5. Анонимен
    #1

    А Боко не е ли вече асоциация №1 за България? Зер по-уникално чудо от него нямаме. Надмина даже и Тракийското съкровище. Верно - с обратен знак, ама все пак го надмина. Поне засега, де.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.