Море, рози, ски и Бербатов са първите асоциации за България на чужденците

Слънце и море, рози, ски туризъм и Димитър Бербатов са сред първите асоциации за България за туристите от Германия, Русия и Великобритания, показват данни от проучване на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МТИТС). То е част от проекта "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия", представен в четвъртък.

Кампаниите в трите държави са обхванали аудитория от 66 млн. души, по думите на зам.-министъра по икономиката Иво Маринов. Информацията за България до потенциалните клиенти от трите пазара е достигнала до тях предимно чрез интернет, като водеща по този показател е Русия (25%). Следват материалите от каталозите и брошурите, телевизиите, пресата, тиражираните впечатления от журналистическите турове и др. Положителен е ефектът от рекламата за България и по паневропейските тв канали, отчитат от МИЕТ.

За германските туристи България е добре позната с курортите си, показват анализи по проекта, представени от неговия ръководител Ася Йосифова. Седем от всеки десет анкетирани разпознават дестинацията и имат обща представа за нея. В почти половината от отговорите страната ни се свързва с морските курорти. Летният, слънчев образ на България са ядрото на асоциацията – дестинация България, за германските туристи. За първи път се откроява и асоциацията със СПА-курортите. Свързването на страната с културен, селски и планински туризъм са все още слаби, каза Йосифова, цитирана от БТА.

Сантиментална стойност за руснаците

България като туристическа дестинация се ползва с изключителна популярност в Русия. Тази известност кореспондира с позитивен образ и с традиционните положителни нагласи към страната ни, включително и спомени от минали години. И при руснаците в спомените за страната ни доминират морето, благоприятният климат и курортите. В руските туристи възниква спонтанна асоциация за българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Йосифова отбеляза, че Русия е единственото място, където се появява спонтанна асоциация на страната ни с розата.

Англичаните ни свързват с Димитър Бербатов

Поради това, че рекламната кампания във Великобритания е започнала по-късно, окончателните резултати от нея ще има след около месец и половина, уточни Йосифова.

Заради по-късното рекламиране първоначалните оценки показват, че броят на разпозналите България и спомнящите си рекламни визии на страната ни сред английските туристи, е по-малък спрямо Русия и Германия. Британските туристи асоциират страната ни с морския и ски туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.

Сред причините, поради които трите пазара са избрани за рекламиране на българския туризъм, са това, че те са основни за България, заради значимостта им като емитиращи пазари, както и заради разходите за пътувания в чужбина, обясни ръководителят на проекта Ася Йосифова.

Рекламни кампании и в Румъния, Полша, Украйна и Швеция

Общата стойност на проекта е 6.9 млн.лева и се очаква да приключи през април тази година, съобщи заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

Средствата са по оперативна програма "Регионално развитие". Стойността на рекламната кампания за Германия е 2.4 млн лева, за Великобритания – 1.9 млн. лева, а за Русия – 1.2 млн. лева. Тя е обхванала 66 млн. души, по думите на зам.-министъра на икономиката Иво Маринов.

Във втория етап на проекта – 2012-2014, в рекламната кампания ще се включат още четири пазара – Румъния, Полша, Украйна и Швеция, допълни Маринов.

Още от Бизнес

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: