МВР се оказа в сериозен технически проблем с камерите в новите патрулки

Вариантът е да се ползват с отворен заден капак заради по-различните предни стъкла

Снимка: БГНЕС

МВР само си създаде сериозен технически проблем с новите патрулни автомобили "Киа", чиито предни стъкла се оказа, че правят невъзможно използването на мобилните снимащи радари на таблото, както досега.

Шефът на "Пътна полиция" старши комисар Бойко Рановски потвърди пред "Труд", че проблемът е в ъгъла на наклона им, както и в по-различния кварцов състав на стъклата, заради който снимките излизат размазани.

Освен това точно на мястото, където досега стояха камерите, има въздушна възглавница, която би застрашила здравето на служителя в колата, ако се отвори при удар.

Първоначално в КАТ обмисляха да монитрат камерите на покрива на автомобилите или да ги ползват с триножници до колите, но тези варианти са били отхвърлени.

Последната идея е устройствата да се монтират в задната част на патрулките. Така радарите ще могат да се ползват само при отворен заден капак.

Междувременно стана ясно, че МВР е отказало да плати на британска фирма за поддръжка на единствената у нас система за засичане на средна скорост. Затова вече седми месец не работят камерите при тунела на магистрала "Люлин", съобщи Дарик радио.

Системата е от две двойки камери и сървър, монтиран на петия етаж в сградата на Дирекция на полицията в столичния квартал "Младост". Купена е за 240 000 лева и е пусната експериментално през 2014 г. Започва да снима и през 2016 г. достига максимален капацитет от 30 000 заснети нарушения.

Общо до злополучното ѝ спиране през декември м.г. са засечени над 60 000 нарушители. В "Пътна полиция" била създадена специална група, която да обработва снимките и да праща електронни фишове.

Още от България