Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

На 1 май президентът реже лентата на гара Първомай

10 коментара

На 1 май президентът Георги Първанов ще открие ремонтираното приемно здание на гара Първомай.

Гарата,  която ежедневно едва ли обслужва двадесетина души, освен че е в населеното място, кръстено на “бойния празник на труда”, е известна най-вече с министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Той е сред известните първомайци и няколко мандата беше народен представител от БСП от този регион.

В същото време Първомай попада в трасето на проекта за електрификация и реконструкция на жп линията Пловдив-Свиленград.

Този факт упорито се изтъква като аргумент в опитите за обяснение пред обществото защо трябваше да се инвестират 2 млн.лв. в ремонт на третостепенна гара. И упорито се премълчава обстоятелството, че сградата се ремонтира, защото е била повредена при градушка.

Собственикът на приемното здание “Железопътна инфраструктура” едва ли ще може да отговори на въпроса какво налагаше през 2004 година да се възложи следния ремонт на първомайската гара – топлоизолация на стените и таванската плоча, подмяна на вътрешна и външна дограма, полагане на нова теракотена настилка, подмяна на всички електрически табла и осветителни тела в приемното здание, подмяна на електро и ВиК инсталациите. Стените са облепени с фаянс, ремонтирани са жилищата, офисите и санитарните възли. Освен това са монтирани пожароизвестителна, заземителна и гръмоотводна инсталация, и е осигурен достъп на трудноподвижните лица до пероните и билетите за гишета.

Няма съмнение, че от подобен основен ремонт се нуждаят множеството български гари, които са в окаяно състояние. Всеки, който е стъпвал на гарата във втория по големина български град  – Пловдив, би си задал примерно въпроса с какво една третокласна по важността си гара в системата на железницата успя да измести в плановия ремонт централна гара като пловдивската.

Обяснение може да се търси и във факта, че Димитър Гайдаров стои непоклатимо на директорския пост на държавната компания “Железопътна инфраструктура” вече във второ поредно правителство.

Предстоящото тържествено прерязване на лентата оставя на заден план въпроса как след година Министерство на транспорта ще оправдае разбиването на новата теракотена настилка и външни перони. Защото именно причината, която се изтъква като аргумент за вече направения ремонт, ще стане причина за  неговото съсипване, след като започне полагането на новите системи за електрификация и сигнализация, които ще влязат в гарата и под подовите настилки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лалю
    #11

    1-ви май трябва да се празнува в България единствено като годишнина от избухването на Априлското въстание!!! Какво ме боли за случилото се в Америка през 18.. и незнам коя си година? Полицията там насинила с палки задниците на няколко души, застреляла още няколко, и хоп - международен празник на труда! А ЗАЩО, МАЙМУНИ, НЕ ПРАЗНУВАТЕ КАТО ДЕН НА РАБОТНИЧЕСКАТА СОЛИДАРНОСТ ДЕНЯ, КОГАТО МИЛИЦИЯТА В ГДИНЯ РАЗСТРЕЛЯ ДЕСЕТКИ РАБОТНИЦИ В КОРАБОСТРОИТЕЛНИЦАТА, А? Не бил комунистически празник - само на 1-ви

  2. Лалю
    #10

    Не 1-ви май, а 17 декември е истинския ден на солидарността, ЗАЩОТО:In Gdynia the soldiers had orders to stop workers returning to work, and they fired into the crowd of workers emerging from their trains on December 17: hundreds of workers were killed. The protest movement then spread to other cities, leading to strikes and occupations. The government set in motion 5 000 members of special squads of police and 27 000 soldiers including heavy tanks and machine guns. Over 1000 thousand people were wounded, 42 killed, 3 000 arrested.

  3. наблюдател
    #9

    Докато се ремонтира гара Първомай за по малко от 12 мес, ремонта на покрива на втори перон на гара Пловдив продължи повече от 24 месеца. В същото време за 20 мес. се построи автогарата на Хеброс бус в Пловдив, от дупката до климатиците - за сравнение.Но според мен най-важното е родния град на транспортния министър да е с ремонтирана гара Василев - Варна, Мутавчиев - Първомай ... пък за другите 350 гари ощи 350 министерски мандата или 1400 години :))

  4. торнадо
    #7

    Първомай е един от върховете на триъгълника Чирпан-Димитровград-Първомай-район със специфични териториални връзки,товаро- и пътникопотоци,традиционни социални контакти.Първомай е значим земеделски,промишлен,пазарен и панаирен център.Една от първите ж.п.гари е от времето на барон Хиршовата железница.Подобен ремонт/въпреки бездарно проектираната козирка / не противопоставя непременно интересите на малкия и големия град.От него има интерес БДЖ като цяло и в крайна сметка България. Но аз бих желал да

  5. patladjan kostov
    #6

    az sam nai-kradliviq mangal v Balgariq!

  6. NikiM
    #5

    Форумците имат умствен багаж като на едра хлебарка.

  7. Браво
    #4

    Много е умен. Изразява се като същински умник. БРАВОС!

  8. Сумо
    #3

    АТАКА – другото лице на БСП !!АТАКА е основана и се ръководи от ченгета-бизнесмени, бивши ДС служители и агенти, бивши военни-комунисти, и един маниакален и нарочен водач, възроден антипод на Левски. Нали по митингите го нарекоха преродения Левски...... АТАКА са крайно леви, ортодоксални комунисти, верни на Партията последователи на Ленин и Сталин, и правят всичко това, което комунистите-лицемери от БСП не могат открито да правят - да са против Европейския Съюз и НАТО, против САЩ и американските бази, против приватизацията, чуждите инвеститори и свободната частна инициатива. С много омраза към етнически групи, чужденци и всякакви демократични промени.

  9. Сумо
    #2

    АТАКА – другото лице на БСП !!АТАКА е основана и се ръководи от ченгета-бизнесмени, бивши ДС служители и агенти, бивши военни-комунисти, и един маниакален и нарочен водач, възроден антипод на Левски. Нали по митингите го нарекоха преродения Левски...... АТАКА са крайно леви, ортодоксални комунисти, верни на Партията последователи на Ленин и Сталин, и правят всичко това, което комунистите-лицемери от БСП не могат открито да правят - да са против Европейския Съюз и НАТО, против САЩ и американските бази, против приватизацията, чуждите инвеститори и свободната частна инициатива. С много омраза към етнически групи, чужденци и всякакви демократични промени.

  10. Генерал.
    #1

    General. http://www.ksdnb.data.bg Спомняте си Михаил Вашкевич-политически бежанец от Беларус на Лукашенко.След първото "избиране" на Лукашенко,започва разправа с опозицията в Беларус.Много лидери изчезват.Вашкевич е депутат от опозицията и се скрива в България,където с много мъка получава политическо убежище у нас с решение на бившия Министерски съвет до 2008 г.От тук с писма и интернет той участва в съпротивата за демокрация в Беларус. Явно по искане на беларуското КГБ, президента на демократична

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.