На Плутон бе открит подземен океан

На Плутон бе открит подземен океан

Учени откриха доказателства, че под заледената повърхност на планетата Плутон се крие огромен океан, който би могъл да побере водата от всички Земни океани и морета, пише Ройтерс.

Откритието бе публикувано наскоро в списание "Нейчър" и добавя Плутон към растящият списък на планети в Слънчевата система, които по всяка вероятност съдържат в себе си вода. Това е важна предпоставка за бъдещите планове за експедиции и колонизиране на небесните тела.

Предполагаемият океан се намира на дълбочина от 150 до 200 км. под повърхността и е дълбок поне 100 км., разяснява Франсис Нимо от Калифорнийския университет в Санта Круз.

Тъй като Плутон е покрит с километри дебел лед, а океанът се намира на прекалено голяма дълбочина, едва ли това ще е основният избор при бъдещите изследователско-заселнически опити на човека в Космоса, допълва Ричард Бинзел от Масачузетския технологичен университет.

Откритието е направено с помощта на снимки от космическия апарат "Ню Хорайзънтс" на НАСА, прелетял близо до планетата през лятото на миналата година.

Въпреки че се намира 40 пъти по-далеч от Слънцето в сравнение със Земята, в сърцевината си Плутон все още пази достатъчно радиоактивна топлина, останала от създаването му преди 4.6 млрд. години. Следователно има надежда, че водата намираща се близко до недрата, би могла да е в течно състояние.

Компютърен модел на планетарното движение, базиран върху предишни изследвания, показва почти със сигурност наличието на голяма маса вода под повърхността.

1. Kiril Kovatchev

Приказките за подземния живот на мравките не били празни приказки, когато става въпрос за Плутон.

2. Emil