Над 250 проверки са направени по време на “Черния петък“

Над 250 проверки са направени по време на “Черния петък“

Над 250 проверки на търговци е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на масовите разпродажби заради станалия традиционен “Черен петък” (последния петък на ноември –б.р.). Това съобщи председателят на комисия Димитър Маргаритов пред “Дарик“.

“Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания", каза той.

Шефът на комисията за поредна година подчерта, че търговци вдигат изкуствено цените непосредствено преди старта на кампанията "черен петък" и в самия ден обявяват намаления.

“Потребителите трябва да знаят, че дори намалението да е реално, това не означава непременно, че цената ще е по-ниска, отколкото на друго място, където процентът отстъпка е по-малък или търговецът изобщо не се е включил в кампанията", каза Маргаритов.
 
По думите му масираните кампании за намаления и минималните наличности от рекламираните стоки представляват нелоялна търговска практика.

“Има нюанс при поставянето на надпис “ограничени количества”. От голямо значение е каква предварителна кампания е направена от страна на търговеца, за да привлече потребителите в своя магазин. Когато е разгърнал масирана кампания с брошури, анонси в електронни медии и тя е достигнала до десетки и стотици хиляди хора, а в търговския обект зареждането е да речем три шалчета, това очевидно ще е нелоялна търговска практика”, каза той.

Маргаритов обясни, че хората трябва да внимават да не бъдат подтикнати да си купят нещо излишно, включително в комплект с желана от тях стока, за да я получат на намалена цена.

Другите съвети на шефа на КЗП са да не се сключват договори за услуги само заради възможността да си купят при по-изгодни условия нещо, към което те са “прикачени”. Освен това е добре хората да са предварително информирани в какви допълнителни разходи биха влезли, ако решат да върнат стоката, да заплатят допълнително поради по-голямата натовареност на куриерите и други.

Още от Бизнес