Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 30,6 млн. евро планирани за туристическа реклама на България

3 коментара
Над 30,6 млн. евро планирани за туристическа реклама на България

Държавната агенция по туризъм ще има възможност да използва над 30,6 млн. евро за изготвяне на рекламни материали на България като туристическа дестинация, съобщи в сряда Георги Стоев, експерт в отдел “Програмиране и мониторинг” към Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).

Стоев представи последните промени по оперативна програма (ОП) “Регионално развитие” на национална конференция в столицата, посветена на възможностите за финансиране на туристическия отрасъл от структурните фондове на Европейския съюз.

За финансиране на проекти в туризма по оперативната програма са предвидени малко над 204,1 млн. евро.

Последната промяна по отношение на тази част от оперативната програма е, че българското Черноморие не се изключва изцяло от финансиране, както беше предложено в първите варианти, коментира Георги Стоев.

За развитие на бреговата ивица на Черно море са предвидени около 3 млн. евро, уточни експертът от МРРБ. Макар и малко, тези средства ще се ползват за развитие на малките селища по брега, които не са курортни центрове.

Морските и зимни курортни центрове, черноморските градове като Варна и Бургас са изключени от списъка с населените места, които могат да кандидатстват за развитието на туристическия продукт, уточни Стоев. Това е промяната на списъка с общините, които имат право да кандидатстват за финансиране по тази мярка на оперативната програма.  

София и Пловдив също са сред общините, които няма да получават финансиране по линия на туризма, но могат да кандидатстват с проекти за развитието на градските центрове. Половината от сумата 1,361 млрд. евро по ОП “Регионално развитие” са предвидени именно за развитие на градските зони, уточниха експертите от МРРБ.

Георги Стоев каза още, че предвидените над 30,6 млн. евро в периода 2007 – 2013 година ще се отпускат за подготовката на национални рекламни стратегии на България и медийно покритие на подготвените рекламни стратегии. По тази мярка ще се финансира и представянето на България на международните туристически изложения, подготовката и отпечатването на рекламни материали, уточни експертът.

Георги Стоев каза, че основният бенефициент за получаване на средства по тази мярка е Държавната агенция по туризъм. Тя ще може да подготви проекти и за маркетингови проучвания на национално ниво, както и за подобряване на статистическото отчитане на туристическия продукт.

Общините също ще могат да кандидатстват за реклама на региона си и на местни забележителности, но по втората мярка – “Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите”. Предвидените средства за финансиране на тази мярка са също малко над 30,6 млн. евро. Местните власти ще могат да кандидатстват с проекти за целева реклама на региона си и изготвяне на рекламни материали за него. Пари ще се отпускат и за изграждане на информационни центрове и внедряване на системи за резервация в малките населени места. 

Най-много пари – близо 143 млн. евро - са предвидени за развитие на туристическите атракции и свързаната с тях инфраструктура, уточни Стоев.

Субектите, които могат да кандидастват по тази мярка, са отново общините, но те могат да си партнират и с нестопански организации. По тази мярка ще се финансират проекти за реставрация и консервация на археологически паметници. Средства ще се отпускат и за етнографски комплекси, реставриране на стари къщи, мелници и паметници,  уточниха експертите.

Общините ще получават финансиране и за създаване на музейни експозиции, обновяване на природни забележителности и ремонт на инфраструктурата в СПА и балнеоложки центрове. 

Според Георги Стоев, критериите, по които ще се кандидатства за европейските пари, ще се одобрят не по-рано от юли следващата година.

Очаква се, че окончателният вариант на оперативната програма ще се изпрати за съгласуване в Брюксел през февруари 2007 година.

Ангелина Тодорова, експерт от финансовото министерство, съобщи, че правителството ще одобри националната референтна рамка на 21 декември и през януари документът ще се изпрати в Европейската комисия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. nabliudatel
    #3

    pisna mi da bleshtiat prostotii che shte davat pari za reklamim na turizma a posle v chuzhbina sramim zaradi niakolkoto popliuvkovci koito grabiat a drugi im pravim P.R. v chuzhbina sus sobstvenni sredstva, ashite posolstva hich gi i ne interesuva kakuv e imidja na rodinata na vun piat i harchat bez da si mrudnat i `prusta za listovki broshuri i reklamni filmi

  2. REDOVEN 4ITATEL
    #2

    С тези пари ще може да се съборят доста хотели и заведения в курортите, та да могат да станат наистина курорти!! Дали са изготвили вече съответните проекти???

  3. EU
    #1

    ..a da vidim shte napraviat li malko reklama nai-posle i za vatreshnostta na stranata! Imame tolkova interesni zabelejitelnosti za koito 4ujdencite nikoga nishto ne sa 4uvali!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.