Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над половин милион лева струват забавени отчуждения по магистрала “Люлин”

3 коментара
Над половин милион лева струват забавени отчуждения по магистрала “Люлин”

Повече от година след като магистрала “Люлин” беше отворена за движение, а правителството на ГЕРБ се хвалеше, че това е първият аутобан в България, който притежава всички разрешителни, се оказва, че държавата не е отчуждила имотите за прилежащата инфраструктура.

От стенограмата на заседанието на Министерския съвет става ясно, че премиерът се възмущава от сумата, която пътната агенция ще трябва да плати от бюджета си – над 0.5 млн. лева, но не и от забавянето. Вината за това традиционно е прехвърлена на “предишните”.

“Аз не мога да разбера Станишев и Михалевски (Димчо Михалевски - депутат от левицата и бивш зам.-регионален министър - бел. ред.) как могат да говорят за магистрали и за пътища, като три години след пускането в експлоатация ние продължаваме да плащаме пари в условията на криза за отчуждителни процедури, които се правят далеч преди строителството на тази магистрала и на тези магистрали. Над половин милион даваме пари в условията на криза”, казва Борисов.

Преди това регионалният министър Лиляна Павлова обяснява, че при издаването на разрешение за строеж за магистрала “Люлин” още в периода 2006-2007 година са отчуждени само имотите, върху които минава самото трасе на магистралата. “Но тогава не е направено отчуждение и не са направени проекти за отчуждаване на т.нар. техническа инфраструктура – електропроводи и газопроводи. Именно затова се наложи сега да направим проектите и те да бъдат отчуждени. Но въпреки всичко е издаден Акт 16, всички знаем, че АМ “Люлин” е въведена в експлоатация, защото ние имаме протоколи, подписани с всички експлоатационни дружества, които дават своето съгласие за разрешение за ползване и за издаване на Акт 16, разбира се при последващо извършване на отчуждаване”, отчита се Павлова.

Имотите, които се отчуждават, са земеделски земи, намиращи се в землището на кв.Филиповци – Суходол, с. Мало Бучино и с. Големо Бучино, става ясно от решението на правителството. Собствениците ще получат 525 437 лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    За техническа инфраструктура не се прави отчуждаване (т.е. принудително лишаване от собственост), а срещу заплащане се учредява сервитут. Хубаво е да се прочете някой и друг закон, например ЗУТ, преди да се пишат глупости.

  2. Анонимен
    #2

    Аз не мога да разбера какви са тези дебили министри и премиери които се хвалят с АМ"Струма" която от Нова година насам непрекъснато се руши.Няма нещо което да и е наред.Непрекъснато пръст по пътя от странични свлачища,снадките по мостовете са толкова големи,че се пукат гумите, а наглата Тиква крадец продължава да се хвали.

  3. Анонимен
    #1

    Взимат на хората имотите и после се правят на ощипани. Това и по времето на бай Тошо не е било.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.