Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най- големи държавни помощи гълта транспортът

1 коментар

През 2005 г. държавните помощи са били 417,07 милиона лева. Това прави 27,5 евро на глава от населението, което е с 10,5 евро повече от 2004 г.

Това сочи цитираният от БНА доклад, публикуван в неделя на Интернет-страницата на Министерството на финансите.

Най-много - 292,433 милиона лева са били предоставени за транспортния сектор, следван от държавните помощи за заетост - 72,070 милиона лева, производствения сектор - с 34 милиона лева и въгледобива - 15,366 милона лева. Най-малко са били държавните помощи за сектора услуги - 3,2 милиона лева.

Държавните помощи включват субсидии, отписани данъчни и други задължения, кредити при облекчени условия, отсрочени данъчни и други задължения и гаранции. Субсидиите представляват 40 на сто от всички форми на подпомагане. Запазва се тенденцията държавната помощ да бъде под 1 на сто от брутния вътрешен продукт.

Чрез предоставяните държавни помощи се осъществява политиката на държавата и финансовото ѝ участие в провеждането на структурната реформа на икономиката, както и изпълнението на поетите правителствени ангажименти в социалната област, свързани със задължителните обществени услуги, се посочва в доклада.

Основните приоритети на финансовото подпомагане през 2005 г. са насочени към услуги и дейности, предоставяни при условия на администрирани цени т.е. така наречените "услуги от обществен интерес". Необходимостта от задоволяване на потребностите на населението от тези услуги, при определено гарантирано качествено ниво и достъпни цени, съобразени с покупателната му способност, обуславя задължителното им възлагане от държавата за изпълнение на конкретни оператори.

От Министерството на финансите посочват, че през 2005 г. се запазва тенденцията за стриктно спазване на принципите за прозрачност, законосъобразност, целенасоченост и повишен контрол при предоставянето и използването на държавните помощи от гледна точка на изискванията на Закона за държавните помощи и поднормативните актове към него.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. bez zna4enie
    #1

    Eto za6to pati6tata ni sa lo6i? Za6toto ot tam naj hubavi pari se vzimat. Napravi6 (t.e. izreje6 s flex) njakolko kilometra dupki po patja. (Vnimanie! - vsjaka dupka e o4ertana i opisana) Sled edna sedmiza(ako ne i pove4e), predi da gi zatvorjat (t.e. asfaltirat), te stanat dvaj po-golemi i t.n... Koj vzima parite, koj pla6ta - ne se znae. Tova si e istinska korupzija!!! Primer: okolovrasten pat-jugoizto4en sektor (pri Mladost IV); Rodopite i pr.!V na6ata severna sasedka (Rumanija-pojasnjavam za tezi koito poddarjat pati6tata) po vreme na stroitelstvo na pati6ta e po lesno prohodimo, otkolkoto u nas(izklju4enie -pod uslovie po magistralite). Na dobar pat...danukoplatzi!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.