Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Национална компания "Пристанища"" ще поеме управлението на петте най-големи порта

0 коментара

Създаване на Национална компания "Пристанища", която да управлява пристанищата за обществен транспорт с национално значение, предвиждат приетите на първо четене от парламента промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

Според проекта пристанищата с национална значимост са Варна, Бургас, Русе, Лом и Видин.

Предвижда се Националната компания "Пристанища" да изпълнява функциите на пристанищна власт за тези пристанища. На нея да се възложат изграждането, реконструкцията, рехабилитацията и поддържането им, както и контролирането на изискванията за експлоатационна годност и осигуряването на достъп до тях, предвиждат промените.

Сега тези функции се изпълняват от Изпълнителната агенция "Пристанищна администрация" към транспортния министър. Целта на създаването на Национална компания "Пристанища" е да се освободи бюджетът от неспецифични функции със стопански характер и събраните средства от такси да се използват за развитие на пристанищната инфраструктура.

Предлага се срещу имуществото на компанията да не може да има принудително изпълнение и да не може да се открива производство по несъстоятелност.Записано е, че територията и пристанищната инфраструктура на пристанищата с национално значение са публична държавна собственост.

Територията и инфраструктурата на пристанищата за обществен транспорт с регионално значение могат да бъдат собственост на държавата, на общините, на физически и юридически лица.

От ОДС и от Коалиция за България се обявиха и против разпоредбата, че срещу имуществото на компанията не може да се открива производство по несъстоятелност и принудително изпълнение.

Петър Жотев от ОДС заяви, че всяко дружество, регистрирано по Търговския закон, може да се обявява в несъстоятелност и попита каква е логиката да се прави изключение за Националната компания "Пристанища". По този начин се дава възможност да се превърне една администрация във фирма, а в същото време тя не може да фалира, каза Жотев.

Според Йордан Соколов от ОДС е правен абсурд да се създава търговско дружество, за което обаче няма да важат правилата за всички търговски дружества. Соколов смята, че със създаването на националната компания се въвежда централизация.

Любомир Пантелеев от Коалиция за България заяви, че с правото, което се дава на министъра на транспорта да разрешава участието на Национална компания "Пристанища" в търговски и граждански дружества, може да се създадат условия за източване на дружеството, което няма да подлежи на обявяване в несъстоятелност.

От НДСВ заявиха, че само с приложението на промените в закона в пристанищата на България ще влезе частният капитал, частните оператори и технологиите. Иначе пристанищата ще продължават да изостават в дейността си в сравнение с европейските страни.

По БТА

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.